چیلرهای پزشکی
چیلرهای پزشکی و کاربردهای فوق العاده آن

چیلرهای پزشکی و کاربردهای فوق العاده آن

 

چیلرهای پزشکی

چیلرهای پزشکی نقش بسیار مهمی را برای تنظیم دمای تجهیزات ایفا می کند. از چیلرهای پزشکی معمولاً برای متعادل نگه داشتن تجهیزات استفاده می شود. در این صنعت همچنین برای کاهش دمای بدن بیماران در طی مراحل خاص و نگه داشتن نمونه های پزشکی در دمای مناسب استفاده می شوند.

از چیلرها در کاربردهای مختلف در سراسر صنعت پزشکی استفاده می شود. غالباً سرمازدگی مناسب در برنامه های پزشکی به معنای صاف نگه داشتن تجهیزات نجات بخش است. اتاق بسیار کمی برای خطا وجود دارد. بنابراین بسیار مهم است که تجهیزات پزشکی در اجرای راه حل های سرمایشی بسیار دقت کنند.

چیلرهای پزشکی برای چه مواردی استفاده می شوند؟

به طور معمول از چیلرهای پزشکی برای انجام یکی از سه عملکرد زیر استفاده می شود:

  • کاهش دمای بدن بیماران
  • خنک کردن تجهیزات
  • خنک نگه داشتن دمای نمونه ها

چیلرهای اول در برنامه های پزشکی برای از بین بردن گرما از بدن بیمار در طی مراحل خاص استفاده می شوند. روش های متداول که نیاز به از بین بردن گرما از قسمت های بدن یا کاهش دمای بدن بیمار دارد عبارتند از: برداشتن مو و خال کوبی، جراحی لیزر چشم و درمان ورید.

دوم ، از چیلرهای پزشکی برای خنک کردن قطعاتی که گرمای زیادی تولید می کنند استفاده می شود. دستگاه های MRI، اسکنرهای PET و CT، لیزرها، دستگاه های اشعه ایکس و شتاب دهنده های خطی، همگی گرمای قابل توجهی تولید می کنند. چیلرهای پزشکی برای خنک کردن سریع این موارد نیاز دارند تا برای مدت طولانی کار کنند.

سوم ، چیلرها معمولا برای نگه داشتن نمونه های پزشکی حساس (یعنی نمونه خون) در دمای ایده آل، استفاده می شوند. این نوع چیلرها معمولا در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

چیلرهای تجهیزات پزشکی

بیایید نگاهی دقیق تر به قسمت مکانیکی برخی تجهیزات پزشکی که نیاز به سرمازدگی دارند، بکنیم و نحوه کاربرد چیلر پزشکی برای خنک سازی هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم.

چیلرهای دستگاه MRI

دستگاه های MRI از یک میدان مغناطیسی قدرتمند، امواج رادیویی و یک رایانه برای تولید تصاویر دقیق از بدن شما، استفاده می کنند. آهنربا در داخل دستگاه های MRI برای کارآمد بودن دستگاه باید خنک بماند. هنگامی که گرمای بیش از حدی ایجاد شود، آهنربا و به دنبال آن، دستگاه MRI، روند کارشان با مشکل مواجه می شود.

هر دو چیلر air-cooled و water-cooled، برای انتقال گرما در دستگاه MRI استفاده می شوند. چیلرهای خنک شده با آب گرما را به پردازش مایعات پردازش شده منتقل می کنند و چیلرهای دارای خنک کننده هوا گرما را به هوای محیط انتقال می دهند.

چیلرهای CT Scanner

پزشکان از اسکن CT برای بررسی لخته های خون، تومورها، شکستگی استخوان و موارد دیگر استفاده می کنند. اسکنرهای CT حاوی یک لوله اشعه ایکس هستند که به سرعت گرم می شوند و 10 تا 30 دقیقه زمان برای خنک شدن نیاز دارند.

این زمان برای خنک شدن، زمان زیادی را مصرف می کند و هزینه های پزشکی را افزایش می دهد. هنگامی که این زمان خنک کننده اضافی از طریق چیلرهای پزشکی کاهش پیدا می کند، امکان ارائه خدمت به بیماران بیشتری به وجود خواهد آمد.

چیلرهای اسکن PET

اسکنرهای PET تصاویر سه بعدی از فرآیندهای بدن را تولید می کنند. عملکرد آن ها گرمای زیادی را ایجاد می کند تا اسکنرها بتوانند بدون محلول خنک کننده به کار خود ادامه دهند. برای جلوگیری از ایجاد نقص و مشکل در این دستگاها، باید از چیلرهای پزشکی استفاده کرد تا حرارت از بین برده شود.

چیلرهای دستگاه شتاب دهنده خطی

شتاب دهنده های خطی بیشتر با استفاده از پرتوهای خارجی برای درمان بیماران مبتلا به سرطان استفاده می شوند. این دستگاه ها، پرتوهای ایكس یا انرژی را به ناحیه تومور بیمار منتقل می كنند. با این وجود، اشعه ایکس مقدار زیادی حرارت ایجاد می کند. لوله های این دستگاه برای خنک شدن نیاز به استفاده از چیلر دارند.

در نهایت باید بگوییم که شما می توانید با استفاده از فروش ویژه محصولات سرمایش، انواع چیلرهای درخواستی خود را بررسی کرده، اطلاعات مفیدی برای آن ها به دست آورده و در نهایت آن ها در تعداد مختلف سفارش دهید.

4دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه

  • بهرام
 بهشتی

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

    پاسخ دهید

  • جعفر
 محمدی

    خیلی خوشحالم که هستین

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه