نکات مهم برای جابجایی یخچال

نکات مهم برای جابجایی یخچال

جابجایی یخچال معقوله است که از گذشته تا کنون هم برای ما مسئله برانگیز بوده و هم برای ما دشوار. بر اساس برخی باورهای غلط و گفته های متفاوت در رابطه با جابجایی یخچال فریزر ما ممکن است دچار اشتباهاتی شویم. اشتباهاتی که ممکن است به یخچال شما آسیب های جدی وارد کند. ما در این مقاله قصد داریم که دیگر شما دچار اشتباه نشوید و نکاتی که می تواند در زمینه جابجایی یخچال برای شما کاربردی باشد را برای شما توضیح دهیم.

جابجایی ایمن یخچال و فریزر برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دستگاه و شخصی که در حال حرکت دادن آن است، امر بسیار ضروری است! شما با برنامه ریزی این جابجایی و رعایت نکات مهم آن می توانید به راحتی این کار را بدون مشکل انجام دهید.

آماده سازی یخچال جهت جابجایی

برای آماده سازی یخچال جهت جابجایی باید باید به نکاتی بیان می کنیم دقت زیادی داشته باشید. ابتدا مسیر جابجایی یخچال فریزر را بررسی کنید. یخچال را از برق کشیده و آن را آماده جابجایی کنید. در این مرحله نکته ای که وجود دارد این است که برخی بدون توجه به ابعاد یخچال برای قرار گیری در مکان جدید آن را جابجا می کند. در این حالت زمانی که یخچال را به مکانی می خواهید آن را قرار دهید رساند مجبورید در صورت مناسب نبودن مکان آن را دوباره به جای قبل خود بازگردانید. مهم ترین نکاتی برای جابجایی یخچال این است که جابجایی زیاد قطعا به یخچال آسیب جدی وارد می کند. پس سنجیدن مکان جدید قرار گیری یخچال نکته مهم این مرحله است.

خارج کردن مواد غذایی و نگهداری آن ها در مکان مناسب

نکته مهم دیگر که در این مرحله وجود دارد این است که بعد از جابجایی یخچال باید آن را حداقل 6 ساعت خاموش نگهداری کنید. باور نسبتا اشتباهی که از قدیم وجود داشت این است که برخی بعد از جابجایی یخچال آن را تا 24 ساعت خاموش نگهداری می کردند. اما مناسب ترین تایم خاموشی یخچال برای این موضوع حدود 8 تا 10 ساعت است. پس باید مواد غذایی در مکان مناسب و سرد انتقال دهید. برای این کار می توانید پنکه را در مقابل مواد غذایی قرار دهید و یا اینکه پتو را دور مواد غذایی سرد قرار دهید که دمای پایین خود را از دست ندهند.

جابجایی یخچال در مسیر کوتاه

قطعا جابجایی یخچال در مسیر کوتاه بسیار راحت تر از جابجایی یخچال در مسیرهای طولانی است. برای جابجایی یخچال فریزر در مسیر کوتاه بستگی دارد که کف اتاق به چه صورت باشد. معمولا برای مسیرهای کوتاه نیاز به بلند کردن یخچال نیست شما قرار دادن پارچه یا پتو زیر پایه های یخچال جابجایی و انتقال برای خود راحت تر کنید. از جمله نکاتی برای جابجایی یخچال در مسیر کوتاه این است که یخچال بهتر است که در زاویه بیشتر از 45 درجه نسبت به زمین خم نشود. معمولا در این نوع جابجایی معمولا به دو نفر نیاز دارید تا بتوانید عمل جابجایی را به درستی انجام دهید.

جابجایی یخچال فریزر در مسیر طولانی

برای جابجایی در مسیر طولانی باید حتما از چند نفر برای جابجایی راحتتر و آسان تر استفاده کنید. یخچال به دلیل حساسیت بالایی که دارد نباید کوچک ترین ضربه ای به آن وارد شود. نکاتی برای جابجایی یخچال در مسیر طولانی وجود دارد که کار شما را آسان تر می کند و مهم ترین آن محافظه کاری و جابجایی دستگاه با رعایت بالاترین دقت و ایمنی. بیرون آوردن متعلقات داخل یخچال می تواند کار شما را آسان تر کند. البته که در جابجایی طولانی متعلقات داخل یخچال می تواند به دیواره های داخل یخچال ضربه وارد کند.

در ادامه به طور نکته وار مواردی را برای شما توضیح خواهیم داد:

  1. قبل از جابجایی یخچال فریزر از چند ساعت قبل آن را از برق بکشید.
  2. قبل از جابجایی حتما برفک های یخچال را از بین ببرید. البته که اگر چند ساعت قبل یخچال را از برق بکشید تا حدودی این مورد برطرف می شود ولی قبل از تکان دادن به این مورد هم توجه کنید.
  3. درب یخچال ممکن است در هنگام جابجایی باز شود. بنابراین باید درب یخچال را با چسب نواری بزرگ و یا طناب، بدون آسیب وارد کردن به بدنه یخچال آن ها را محکم ببندید.
  4. خم کردن زیاد یخچال و یا به گونه دراز کردن آن ممکن است روغن موجود در کمپرسور را وارد لوله های خنک کننده گاز کند و کلا عملکرد سیستم سرمایش یخچال را با به برث وصل کردن آن مخطل کند.

به طور کلی در جابجایی این چنین دستگاه هایی باید دقت زیادی به خرج دهید. رعایت موارد ایمنی جهت جلوگیری از آسیب به افراد و یخچال مهم ترین نکته در این مقاله است. قطعا می دانید که برخی مسکلات و خساراتی که برای ما به وجود می آید به دلیل رعایت نکردن نکات ریزی است که در برخی مقالات به آن پرداخته اند. این مقاله زمانی که شما تصمیم به جابجایی یخچال را می گیرید می تواند برای شما بسیار بسیار کاربردی و مفید واقع شود.

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه

  • علی محمد
 انصاری

    هزینه رپورتاژ آگهی توی سایت شما چنده؟ 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • احسان
 زارع

    اکانت اینستا هم دارید؟

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه