انواع روش های تراز کردن یخچال

انواع روش های تراز کردن یخچال

قطعا برای شما هم مسئله تراز کردن یخچال برای شما سوالاتی را ایجاد کرده است. مشخص کردن مکان یخچال در آشپزخانه مسئله بسیار مهمی است. این دستگاه به دلیل حساسیت بالایی که دارد، در همان زمان خرید باید یک جای ثابت برای آن مشخص کرد. برای همان امروزه ابتدای طراحی و ساخت آشپزخانه، مکان یخچال در آشپزخانه را مشخص می کنند. تمام این مواردی گفت شد برای این است که به کمپرسور یخچال فشار وارد نشود. بله درست متوجه شدید. اگر در تراز بودن یخچال دقت کافی به خرج ندهید، ممکن است با صدا های ناهنجاری مواجه شوید که یکی از دلایل آن به تراز کردن یخچال ارتباط دارد.

در ادامه 3 روش تراز کردن یخچال که توسط کارشناسان ما بررسی شده است را برای شما توضیح خواهیم داد. همچنین عواملی نیز در تراز بودن یخچال می تواند درگیر باشد که در ادامه برای شرح می دهیم.

روش های تراز کردن یخچال

برای تراز کردن هر یخچال باید ابتدا به خود یخچال توجه داشته باشید. چون ممکن است یخچال شما پیچ تنظیم بر روی پایه های خود داشته باشد که شما بتوانید به راحتی آن را تنظیم و تراز کنید. اما ما در ادامه مراحل کامل برای تراز یخچال را بررسی می کنیم.

دسترسی به پایه های تنظیم برای تراز کردن

در قسمت جلو و پایین یخچال یک قسمت شبکه مانند وجود دارد که به روش های مختلفی که بر اساس مدل یخچال متفاوت است جداسازی آن نیز متفاوت است. شما ابتدا باید این شبکه را از یخچال جدا کنید تا بتوانید نسبت به تراز بودن یخچال اقدام کنید. این شبکه ها گاهی اوقات با پیچ و گاهی اوقات اهرم هایی که در طرفین آن قرار دارد، از یخچال جدا می شود.

بیشتر یخچال های بازار پایه هایی برای تنظیم تراز بودن یخچال را دارا می باشند. این پایه وظیفه تنطیم ارتفاع یخچال را دارند و شما با برداشتن شبکه جلوی یخچال به این پایه ها دسترسی پیدا می کنید. این پایه ها با چرخاندن می تواند ارتفاع یخچال را تنظیم کند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای دسترسی بهتر به این پایه ها از فرد دیگری برای بلند کردن یخچال استفاده کنید. پایه های تنظیم معمولا به صورت چپ گرد تنظیم می شوند به گونه ای که شما با چرخاندن آن در جهت عقربه های ساعت ارتفاع آن را از سطح زمین بیشتر کرده و با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت ارتفاع آن را کمتر می کنید.

دسترسی به غلطک های تنظیم برای تراز کردن یخچال

شاید برایتان سوال باشد که غلطک تنظیم تراز یخچال چیست. برخی از یخچال ها همان طور که در ابتدا کار گفتیم با روش های مختلفی می تواند تراز بودن آن را بررسی کرد. یکی از روش هایی برای بعضی از یخچال کاربردی است استفاده از غلطک تنظیم است. این غلطک های تنظیم در قسمت پایین یخچال و معمولا زیر درب یخچال قرار دارد. شما با استفاده از آچار می توانید در جهت عقربه های ساعت و در خلاف جهت عقربه های ساعت به ترتیب برای بالا و پایین کردن یخچال از این غلطک استفاده کنید.

تراز کردن یخچال هایی که هم پایه تنظیم دارند و هم غلطک تنظیم

برخی از یخچال ها نیز دارای هر دو این ابزار تراز یخچال می باشند. شما برای تنظیم کردن و مطمئن شدن از تراز بودن یخچال باید ارتفاع پایه ها را اندازه مشخص بالا ببرید و غلطک تنظیم را از زمین فاصله دهید. در حالت استاندارد یخچال باید 13 میلی متر از زمین فاصله داشته باشد.

مطمئن شدن از تراز یخچال به عواملی نیز بستگی دارد. این عوامل مهم می تواند بر روی کارکرد و عمر یخچال شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد. در ادامه عوامل موثر بر تراز کردن هر یخچال را بررسی می کنیم.

عوامل موثر بر تراز کردن یخچال

مواردی که در بالا گفته شد روش هایی برای تراز این وسیله بسیار مهم بود. اما موارد دیگری نیز می تواند روی این امر مهم اثر گذار باشد به گونه ای که اگر شما به آن توجه ویژه ای داشته باشید، می توانید عمر یخچال خود را بیشتر کنید.

مهمترین مورد شیب کف آشپزخانه است. برخی از خانه ها کف آشپزخانه آن ها شیب مناسبی ندارد. قرار گرفتن یخچال در شیب، فشار زیادی بر روی موتور کمپرسور آن وارد می کند. برای این کار کافیست مقدار شیب را اندازه گیری کنید و سپس این شیب را با پایه ها و غلطک های تنظیم یخچال مهار کنید. برای این کار من پیشنهاد می کنم که از سرویس کاران یخچال که مهارت زیادی در این زمینه دارند استفاده کنید.

روش های برای تست تراز بودن یخچال

بعد از اینکه اقداماتی که به شما گفته شد را انجام دادید بهتر از از صحت عملکرد خود مطمئن شوید. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که می تواند به شما نشان دهد که کارتان را به درستی انجام داده اید. ابتدا به مکان یخچال در آشپزخانه مراجعه کنید و سپس از سه روش زیر برای تراز بودن آن استفاده کنید.

استفاده از لیوان آب

لیوانی را پر از آب کرده و آن را در بالای یخچال بگذارید. اگر سطح آب را صاف و بدون شیب خاصی مشاهده کردید تا حدودی می توانید مطمئن شوید که یخچال تراز است. حالا چرا تا حدودی؟ این روش تا 80 درصد برای کارشناسان ما قابل اطمینان است و ما زمانی این روش را پیشنهاد می دهیم که شما هیچ ابزار خاصی برای تست نداشته باشید. ولی خب بدانید که این روش ساده ترین راه ممکن است.

به باز و بسته شدن درب یخچال دقت کنید

اگر درب یخچال زمان باز کردن خود به خود به سمت بیرون به حرکت خود ادامه نداد یا اینکه زمان بسته شدن بدون فشار دست بسته نشد، بدانید که یخچال شما تراز می باشد. چون زمانی که یخچال شما تراز نباشد، بعد از باز کردن یخچال اگر شیب یخچال به سمت داخل یخچال باشد با رها کردن درب آن به خودی خود بسته می شود و اگر شیب یخچال به سمت بیرون باشد درب به خودی خود بازتر می شود.

ابزار تراز

قطعا در زمان بنایی ابزارهای تراز پیمانکاران را مشاهده کرده اید. ابزارهای تراز که مایع سبز رنگی درون خود دارند همانند شکل بالا، دقیق ترین روش برای تست تراز یخچال شماست.

در مجموع با تراز کردن یخچال فریزر می توانید از صداهای ناهنجار و مواجه با مشکلات آن جلوگیری کنید.

6دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران بدون دیدگاه

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه