چگونگی بازرسی و تعویض لاستیک درب یخچال فریزر

چگونگی بازرسی و تعویض لاستیک درب یخچال فریزر

یکی از مواردی که اهمیت بسیاری در عملکرد یخچال فریزر دارد، لاستیک درب یخچال فریزر است. شاید تصور شما از این قطعه، به گونه ای باشد که اهمیت خاصی در عملکرد دستگاه ندارد، اما اصلا این گونه نیست. همه ما می دانید که سرما یخچال اگر به خوبی درون محفظه آن، باقی نماند، فشار بسیاری به موتور وارد شده و همین باعث کاهش عمر دستگاه می شود. در صورتی که نتوانید به خوبی از لاستیک درب ها محافظت کنید، خرابی آن، تاثیر بسیاری بر روی عملکرد دستگاه گذاشته و خیلی متعجبا متوجه می شوید یخچال به خاطر همین قطعه ارزان قیمت، به کلی از بین رفت.

از این رو ما تصمیم گرفتیم نکاتی را درباره اهمیت لاستیک درب یخچال فریزر برای شما عزیزان بررسی کنیم. در ادامه مقالات بلاگ فروشگاه لوازم برودتی با ما همراه باشید.

از همه کارهایی که برای کاهش نیاز به تعمیرات یخچال فریزرها، باید انجام شود، شاید نادیده گرفته ترین و کم توجه ترین مسئله، بررسی زمان تعویض لاستیک درب یخچال فریزر باشد. با این حال، اگر به متخصصان اعتقاد داشته باشید، به گفته این افراد، تعداد زیادی از مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری ضعیف و بازرسی نامناسب از مهر و موم ها و این نوع لاستیک ها به وجود می آید.

بنابراین اجازه دهید در مورد چگونگی بازرسی و سرویس برای جلوگیری از سو عملکرد یخچال بحث کنیم. بازرسی و نگهداری به موقع از نشت و مهر و موم از مشکلات عمده و تعمیرات پرهزینه جلوگیری می کند.

هدف ما در این مقاله نحوه بازرسی لاستیک های درب یخچال فریزر و مواردی که باعث خراب شدن و نیاز به تعمیر لاستیک درب یخچال فریزر است.

نکاتی برای بازرسی واشرها و لاستیک درب یخچال فریزر

واشرها و مهر و موم هایی که در امتداد لبه درهای یخچال قرار دارند از یک ماده وینیل و یک نوار مغناطیسی انعطاف پذیر تشکیل شده اند که به بسته شدن درب کمک می کند تا واشر محکم به محفظه کابینتی یخچال چسبیده بماند. این از تبادل هوای خنک داخل یخچال و هوایی که در اتاق در گردش است، جلوگیری می کند. با این حال، به دلیل تجمع رطوبت در امتداد لبه درب، واشر به همراه نوار آهنربا آسیب دیده یا تحریف می شود. وقتی این اتفاق می افتد، دستگاه سفت می شود، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و حتی اگر درب یخچال را ببندید، نمی تواند مانند قبل کار کند.

کاملاً انتظار می رود، نشت هوا در نتیجه واشر معیوب منجر به تشکیل رطوبت بیش از حد در یخچال شود و منجر به مشکلات یخ زدایی همراه با نشتی احتمالی آب شود. بنابراین، بازرسی و نگهداری به موقع از لاستیک ها از مسائل جدی تر و پرهزینه تعمیر لاستیک درب یخچال یا حتی تعویض آن، جلوگیری می کند.

بررسی واشر شامل تشخیص هرگونه تغییر رنگ، قالب، ساییدگی یا از بین رفتن تکه ها یا هر چیز دیگری است که می تواند از آب بندی مناسب درب جلوگیری کند. بازرسی های دوره ای، اصلاحات مناسب و تعویض ها (در صورت لزوم) برای سالم نگه داشتن مهر و جلوگیری از مسائل عمده مورد نیاز است.

نکات طلایی در بازرسی لاستیک درب یخچال

1) برای عملکرد این لاستیک ها، در نگهداری مواد غذایی درون یخچال، دقت کنید. ممکن است مواد غذایی که درون یخچال قرار می دهید، نشتی داشته یا اینکه از لبه ظرف آن، چکه کند. حال در صورتی که این مواد غذایی روی این لاستیک ها بریزد، ممکن است به مرور زمان چسبیده و سفت شود و در نهایت با چند بار باز و بسته کردن درب، قسمتی از این لاستیک را دچار پارگی کند.

2) در نگهداری و سرویس یخچال فریزر زمانی که به درب یخچال می رسید، بهتر است که زمان تعویض لاستیک درب یخچال فریزر را نیز در نظر بگیرید. ممکن است تعمیر این قطعه دیگر اثربخش نباشد و پس از مدتی فقط تعویض آن است که بر روی عملکرد یخچال فریزر اثرگذار می باشد.

3) بهتر است قبل از نصب واشر جدید را چند لحظه در آب گرم قرار دهید. قبل از اینکه دستگاه قدیمی را بردارید، برق یخچال را خاموش کنید. این روند نصب واشر جدید را برای شما آسان می کند. اگر یخچال و فریزر تراز شده به نظر برسد، ممکن است نیازی به تراز کردن یخچال نباشد، اما به یاد داشته باشید که تراز بودن یخچال فریزر بر روی عملکرد لاستیک دور  تاثیر آن بر روی عملکرد یخچال، اثر بسیار زیادی می گذارد.

4) در مورد خرید واشر مناسب باید تحقیقاتی انجام دهید (البته منظور ما تحقیقات دانشگاهی چند ساله نیست). بررسی کردن نوع یخچال فریزر، برند مورد نظر و موارد این چنینی که بر روی دفتر راهنمای آن نوشته شده، کافیست.

چه زمانی باید لاستیک دور درب یخچال را تعویض کنیم؟

مشخص کنید که آیا بالاخره باید لاستیک درب را تعویض کنید یا خیر. اگر بین واشر درب و واشر یخچال فاصله ای وجود داشته باشد، به درستی آب بندی نمی شود.

یکی از راه های تشخیص اینکه شما به یک واشر درب جدید نیاز دارید این است که اگر به نظر می رسد یخچال شما به تعداد مکرر روشن و خاموش می شود یا فقط فکر می کنید یخچال سرما گذشته خود را ندارد. اگر هر یک از این موارد را مشاهده کردید، احتمالاً به یک واشر جدید نیاز دارید زیرا هوای سرد باعث می شود آب موجود در هوای گرم متراکم شود. اگر ترک یا نازکی واشر را دیدید، احتمالاً زمان آن است که یک واشر جدید داشته باشید.

همچنین می توانید واشر را با اسکناس امتحان کنید. اسکناس را بین درب یخچال و یخچال قرار دهید ، و در را روی آن ببندید. سپس، سعی کنید آن را به آرامی بیرون بیاورید. اگر احساس می کنید به سختی باید اسکناس را بیرون بکشید، واشر شما نیازی به تعویض ندارد. اگر سریع لغزید یا پس از مدت زمان مشخص مثلا یک روز یا 12 ساعت، رطوبت روی آن قرار گرفت یا کپک زد، یک واشر جدید تهیه کنید.

شما باید یکی از این دو کار را انجام دهید: باز کردن شکاف های واشر یا تعویض کامل آن. تعویض مهر و موم معیوب با اتلاف انرژی در هزینه شما صرفه جویی می کند. خرید یک واشر جدید بسیار گران نیست. فقط حدود 50 تا 75 دلار هزینه دارد و تعویض آن فقط 30 دقیقه طول می کشد. شما در مصرف انرژی صرفه جویی خواهید کرد ، بنابراین سریع هزینه خود را پرداخت می کنید.

آیا تعویض لاستیک درب یخچال فریزر، کار ساده ای است؟

همان طور که گفتیم، ممکن است زمان تعویض لاستیک درب یخچال شما، فرا رسیده باشد. بهتر است بدانید که تعویض این لاستیک، نیاز به مهارت خاصی ندارد و شما با اطلاعات و تکنیک هایی که در ادامه با هم بررسی می کنیم، به راحتی می توانید این قطعه را تعویض کنید. ما برای این کار با چند ترفند و نکته می خواهیم آموزشی برای عوض کردن لاستیک درب یخچال فریزر به شما بدهیم:

  • خرید لاستیک درب یخچال فریزر بر اساس مدل و نوع یخچال فریزر (استفاده از دفترچه راهنمای یخچال)
  • نحوه اتصال واشر قدیمی یخچال را چک کنید و با توجه به دفترچه راهنما، آن را از یخچال جدا کنید
  • نباید هیچگونه اثری از واش قدیمی روی درب بماند، چون ممکن است پس از مدتی، واشر جدید را نیز دچار مشکل کند.
  • پیچ هایی را که نگهدارنده فلزی در اطراف کل درب نگه داشته است شل کنید ، اما آنها را برندارید.
  • لاستیک درب یخچال قدیمی را از درب بیرون بکشید تا هنگامی که پیچ های نگهدارنده را باز کردید، آن را جدا کنید.
7دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
سرمایش

سرمایش 77پست تا امروز

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه

  • محمدجواد
 رضوانی

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

    پاسخ دهید

  • محمود
 غفاری

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

    پاسخ دهید

  • هادی
 بهاور

    دفتر مرکزیتون کجا قرار داره

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه