تعمیر یخچال و راهکارهای طلایی آن

تعمیر یخچال و راهکارهای طلایی آن

در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که در تعمیر یخچال به چه نکاتی باید توجه کرد. برای تعمیرات یخچال نیاز به مهارت خاصی نیست. کافیست کمی کار با برخی ابزار ابتدایی را بلد باشید و با اندکی اطلاعات به تعمیر برخی قسمت های مختلف یخچال بپردازید. حال ممکن است شما با سوالاتی روبه رو شوید:

در تعمیرات یخچال باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای تعمیر یخچال چه مهارتی لازم است؟

آیا می تواند به تعمیر یخچال در منزل پرداخت؟

در ادامه به پاسخ این سوالات و اینکه قسمت های مختلف یخچال باید چگونه تعمیر شود، می پردازیم:

تعمیر یخچال بخش کمپرسور

تعمیر کمپرسور یخچال نیاز به مهارت خاصی است. به دلیل اهمیت زیاد این بخش باید توانایی و تجربه لازم را داشته باشید. کمپرسور از بخش های مکانیکی یخچال است. کمپرسور یخچال گاز مبرد فریون را درون کانال های اوپراتور می گرداند و پس از انجام فرآیندی آن را فشرده سازی می کند. پیستون، میلنگ و سوپاپ ها مهمترین اجزای کمپرسور یخچال هستند.

اگر فریزر چکه چکه آب می دهد، اگر کمپرسور یخچال به طور مداوم کار می کند، ولی سرمایی در یخچال فریزر وجود ندارد، اگر قسمت فریزر یخچال به خوبی یخ نمی بندد، اگر سر و صدای یخچال زیاد شده است، اگر فضای داخلی یخچال گرم است و موارد این چنینی به شما نشان می دهد که کمپرسور شما دچار مشکل شده و شما نیاز به فردی متخصص برای تعمیر یخچال دارد. در این شرایط باید از یک مرکز معتبر برای تعمیر کمپرسور یخچال کمک بخواهیم.

تعمیر یخچال قسمت برد

تعمیر برد یخچال یکی از حساس ترین کارهایی است در طول تعمیر توسط تعمیرکار باید انجام شود. تعمیر یخچال در منزل برای این بخش تقریبا امکان پذیر نیست. شدت اختلال و آسیب برد تعیین می کند که باید تعمیر شود یا تعویض. تعمیر برد در یخچال بسیار اهمیت دارد، زیرا برد در جایگاه مغز دستگاه قرار دارد و اجزایی نظیر کمپرسور و فن یخچال را تحت کنترل خود قرار داده است. کنترل همه چیز در سیستم یخچال بر عهده این قطعه بسیار مهم است.

کنترل بخش هایی مانند کمپرسور، فن، المنت، درب ها، یخساز، سنسورها و … بر عهده برد است. برد الکترونیک یخچال جایگزین تایمر دیفراست شده است تا یخچال از انرژی کمتری برای اجرای فرایند خود استفاده کند. این کارها به خوبی مشخص می کنند که تعمیر یخچال چه قدر مهم است.

کندانسور یخچال چگونه تعمیر می شوید؟

تکنسین های بخش تعمیرات یخچال کندانسور را بخش مهمی در فرآیند یخچال می دانند. کندانسور یخچال نقش رادیاتور خنک کننده را بازی می کند و از اجزاء مکانیکی مهم در سیستم یخچال است. کندانسور یخچال کاملا برعکس اواپراتور عمل می کند. کندانسور عمل چگالیدن گازمبرد یا کندانس را با بهتر خنک کردن گاز مبرد مورد انجام قرار می دهد. یکی از مشکلات مهم که رفته رفته و به مرور زمان برای کندانسور به وجود می آید، کثیف شدن آن است.

نشستن گرد و خاک و پرز موکت و فرش روی سطح کندانسور عامل کثیفی آن است می تواند مشکلات زیادی برای این بخش ایجاد کند. در این حالت کندانسور حرارت گاز داغ را به محیط نمی تواند انتقال دهد. در نتیجه تبدیل گاز داغ به مایع سرد با مشکل مواجه می شود و باعث تولید کم سرما در اواپراتور می شود و به طور کلی تمام فرآیند سرمایش تحت تاثیر قرار می گیرد. برای تعمیر کندانسور یخچال باید دقت زیادی کرد و تمام اصول لازم را رعایت نمود.

یک بخش مهم در تعمیرات یخچال تعویض قطعات است

فیلترها یکی از بخش های جدید و مهم در یخچال های امروزی است. یخچال های سایدبای ساید که مستقیما به منبع آب شهری وصل می شوند، یک فیلتر تصفیه دارند. برای اینکه با سلامت کامل آب آشامیدنی را بنوشید باید از پاک ب.دن این فیلترها مطمئن شوید. این فیلترها در اینگونه یخچال ها تعبیه شده است. کارایی این فیلتر ها به طوری است که مواد زاید احتمالی در آب را جدا می کند و آب کاملا تمیز و تصفیه شده تولید می کند.

این فیلترها عمر مصرفی مشخصی دارند که معمولا در زمان سرویس یخچال باید بازدید و اگر نیاز به تعمیر و تعویض داشت، این مورد برطرف شود. معمولا فیلترجات باید پس از هر 6 ماه تعویض شوند. برخی یخچال دارای چراغ مشخص برای نشان داده زمان تعویض قیلتر است. فیلتر های تصفیه آب در یخچال های مختلف، متفاوت هستند. لذا باید با توجه به مدل و برند یخچال خود فیلتر مناسب را خریداری کنید. تعویض فیلتر یخچال یک نمونه دیگر از خدمات و سرویس هایی است که توسط نمایندگی تعمیر یخچال در منزل ارائه می شود.

به طور کلی شما با داشتن دانش کافی می تواند به تعمیرات یخچال خود بپردازید. در مقالات سرمایش به صورت تخصصی به تعمیر انواع قطعات یخچال پرداخته ایم. اگر حس می کنید که نمی توانید یخچال خود را تعمیر کنید کافیست با مراکز خدمات تعمیر یخچال تماس گرفته و از آن ها راهنمایی بگیرید.

چگونگی رفع نشتی یخچال

نشتی یخچال یکی از متداول ترین خرابی های یخچال است که معمولا شما در طول استفاده از دستگاه با آن مواجه می شوید. در تعمیر یخچال به این مورد باید توجه ویژه ای داشته باشید. به هر حال این ایراد می تواند شما در آینده گرفتار کند. رفع نشتی یخچال معمولا آسان است و شما با پیگیری مواردی که در ادامه به آن می پردازیم، به راحتی می توانید، این مشکل را برطرف کنید.

واشر درب یخچال

واشرهای لاستیکی درب یخچال به دلیل جنس نامناسب ممکن است هوای داخل یخچال را به بیرون انتقال دهد و در طول این انتقال نیز ممکن است از بخش های یخ زده یخچال مایعاتی به بیرون نشتی کند. در نتیجه باید این واشر را به طور کامل بررسی کنید و در صورت نامناسب بودن آن، برای تهیه واشر جدید به فروشگاه های برودتی مراجعه کنید.

برفک فریزر یخچال

زمانی ممکن است فریزر یخچال دچار برفک شده و این برفک به مقدار زیادی افزایش یابد. یخچال زمانی که نتواند این یخ زدگی و برفک را به خوبی برطرف کند رواج آن به قسمت های مختلف یخچال که دمای کمتری نسبت به فریزر دارند، از دمای این برفک و یخ کاسته شده و تبدیل به مایع می شود. این تبدیل شدن به مایع می تواند یخچال شما را دچار نشتی کند. در یخچال های جدید قطعه ای به عنوان یخ و برفک زدا وجود دارد که گاهی اوقات ممکن است دچار مشکل شده و مواجه شدن آن با مشکل، یخچال را دچار نشتی می کند. در تعمیرات یخچال موارد مربوط به نشتی معمولا به سادگی برطرف می شود.

ظرف قسمت پایین یخچال ممکن است از مایعات پر شده باشد

در برخی از یخچال های قدیمی مخزنی را قرار داده اند که اگر یخچال دچار برفک یا مشکلاتی که ممکن است دمای یخچال برای مدت کوتاهی کم و زیاد کند، مواجه شد، آب هایی که از قسمت های مختلف ایجاد می شود در این مخزن جمع آوری شود. معمولا در دفترچه یخچال هم یادداشت کرده اند که به عنوان مثلا هر دو ماه یک بار این مخزن را بررسی کنید و در صورت پر بودن آن را خالی کنید. حال ممکن است شما از این مورد فراموش کرده باشد. آنگاه یخچال شما از این قسمت دچار نشتی می شود. اگر می خواهید با موارد این چنینی و موارد مربوط به تعمیر یخچال مواجه نشوید بهتر است که هر دو ماه یک بار بخش های مختلف یخچال را سرویس کنید.

رفع مشکل صداهای زیاد یخچال

تمام یخچال ها در حالت عادی صداهایی را از خود تولید می کنند. کمپرسور، برفک زدایی و می تواند دلایل این صداهای عادی یخچال باشد اما گاهی اوقات ممکن است یخچال به دلایل مختلف صداهای غیرعادی را از خود تولید کند. این صداهای غیر عادی می تواند زنگ هشداری برای شما جهت تعمیر یخچال یا حتی تعویض آن باشد. یا شاید هم قطعه ای از یخچال نیاز به تعویض شدن دارد. در ادامه این دلایل و راهکارهایی را برای شما توضیح می دهیم که تواند در تعمیرات یخچال کمک زیادی به شما کند.

فیکس کردن محل قرار گیری یخچال

یخچال ها زمانی که در مکان نامناسبی قرار بگیرند به قطعات و مخصوصا کمپرسور فشار وارد شده و حاصل این فشار صداهای ناهنجاری است که باعث اذیت و آزار شما می شود. ممکن است مکانی که یخچال قرار دارد شیب زیادی داشته باشد یا اینکه یکی از پایه ها ارتفاعش با پایه ها دیگر متفاوت باشد. این حالات باعث می شود که یخچال بعد از مدت زمانی صداهایی را از خود تولید کند. شما با فیکس کردن محل قرار گیری یخچال به راحتی می توانید این مشکل را حل کنید.

برای یخچال فریزر عایق صوتی قرار دهید

فوم هایی در فروشگاه های برودتی وجود دارد که شما با خریداری این محصول می توانید آن را در کف یخچال قرار داده و برخی از صداهای ناهنجار آن را رفع کنید. این فوم ها بعضی از لرزش های یخچال را کاهش می دهد. این مورد زمانی ارزشمند می شود که همسایه طبقه پایین شما از صدا و لرزش یخچال شما نالان باشد. شما با قرار دادن فوم عایق صدا، این مشکل بزرگ را برطرف می کنید.

یخساز خود را تنظیم کنید

اگر یخچال شما هر 10 تا 15 دقیقه صدای وزوز از خود تولید می کند می تواند دلیلش یخساز یخچال باشد. این وزوز نیز معمولا حدود 5 ثانیه طول می کشد. یخساز اگر نتواند به آب دسترسی داشته باشد، این صدا را از خودتولید می کند. شیر منبع آب یخچال معمولا در زیر سینک ظرف شویی قرار دارد. این مورد را بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید و همین طور می توانید پشت یخچال را بررسی کنید که آیا شلنگ آب دچار مشکل نشده است. در تعمیر یخچال به این موارد باید توجه ویژه ای داشته باشید.

فن اواپراتور یخچال را تعویض کنید

خرابی فن یخچال یا همان فن اواپراتور یخچال می تواند یکی از دلایل صداهای ناهنجار یخچال شما باشد. این فن در حالت عادی صدای بسیار کمی دارد اما اگر دچار مشکل شده باشد، می تواند باعث ناراحتی شما شود. ما پیشنهاد می دهیم که این بخش را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. برای دسترسی به فن اواپراتور یخچال کافی است قفسه های یخچال را بیرون بکشید و فن که در دیواره درون یخچال قرار دارد را بررسی کنید. تعویض این فن شاید برای شما مشکل باشد در نتیجه به شما پیشنهاد می دهیم که با تکنسین های تعمیر یخچال تماس گرفته این مورد را با آن ها در میان بگذارید. تعمیرات یخچال در منزل نیاز به مهارت هایی دارد.

 

 

9دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه

  • پرویز
 عسگری

    afarin matlab khobi bood 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • جمشید
 قنبری

    آدرس دفترتون کجاست

    پاسخ دهید

  • هادی
 شکری

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه