آموزش عیب یابی کولر گازی
عیب یابی کولر گازی و نحوه رفع آن

عیب یابی کولر گازی و نحوه رفع آن

عیب یابی کولر گازی یکی از مهمترین کارهایی است که یک تکنسین کولر گازی باید بتواند به خوبی آن را انجام دهد. در این مقاله از وب سایت سرمایش قصد داریم تا رایج ترین معایبی که در استفاده از اسپیلت ها وجود را برای شما بیان کنیم تا در صورت عدم وجود تکنسین کولر گازی نیز به تنهایی بتوانید اقدامات مناسبی در جهت بهبود این مشکلات انجام دهید. بهتر است بدانید که موارد ذیل، بر اساس بیشترین مراجعاتی است که افراد به مراکز عیب یابی کولر گازی داشته اند و خواستار شناسایی و برطرف کردن مشکل مورد نظرشان بوده اند.

1)    نشت گاز مبرد در کولر گازی

نشت گاز مبرد یکی از رایج ترین مشکلات مرتبط با کولرهای گازی می باشد. به طور کلی مبرد وظیفه دارد تا دمای هوای محیط را کاهش دهد. حال اگر کولر گازی شما نتواند به خوبی سرما ایجاد کند، به احتمال زیاد دلیل اصلی این امر پایین بودن میزان مبرد می باشد. از آنجا که مبرد در فشار بسیار زیادی ذخیره می شود، تمام منحنی ها و اتصالات موجود در لوله مس، تحت شرایط بسیار خاصی هستند.

به دلیل رطوبت و سایر ترکیبات ایجاد کننده خوردگی در جو، ممکن است این لوله های مسی ضعیف شده و سوراخ های نشتی در آن ها ایجاد شود. در بسیاری از موارد، نشت گاز مبرد در قسمت بیرونی کولر گازی اتفاق می افتد. تعمیر مشکلات نشتی در اسپیلت ها بسیار ساده است؛ فقط کافی است که اطمینان حاصل کنید تکنسین کولر گازی بیشتر یا کمتر از حد معمول، گاز مبرد را تحت فشار قرار ندهد. به طور کلی مشکلات مرتبط با مبردها می توانند به کلی کولر گازی را از کار بیاندازند.

2)    خاموش شدن مکرر کمپرسور

بسیار از افراد سوال دارند که علت خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی چیست و چرا چنین اتفاقاتی رخ می دهد.  در بیشتر مواقع علت اصلی ایجاد این موارد تجمع گرد و غبار در فیلتر کولر گازی است که سنگین شده و در نهایت اصطلاحا خفه می کند.

هنگامی که گرد و غبار تجمیع شد، کولر گازی باید تلاش بیشتری بکند تا عملکرد نرمالی داشته باشد و در نتیجه فشار زیادی را باید متحمل شود. بنابراین دمای ایده آل افزایش پیدا می کند و در نهایت این کمپرسور برودتی است که قطع شده و از کار می افتد. برای رفع مشکل خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی تنها باید به صورت ماهانه فیلتر اسپیلت را خارج کرده و آن را به خوبی شستشو دهید.

بر اساس آمارهای به دست آمده، در بیشتر موارد علت خاموش شدن کولر گازی همین امر بوده و با یک شستشوی ساده می توانید به تنهایی مشکل را مرتفع کنید. اما اگر مشکل رفع نشد، بهتر است که سریعا از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید.

3)    تجمع یخ بر روی کویل خنک کننده

هنگامی که سطح مبرد کمتر از مقدار مورد نیاز باشد ، دمای کویل خنک کننده بسیار پایین تر از حد طبیعی است. به دلیل این پدیده، رطوبت موجود در اتاق بر روی کویل خنک کننده متراکم شده و یخ می زند. برای اصلاح این مسئله بهتر است که قبل از هر کاری به یک متخصص یا تکنسین کولر گازی در مشهد یا هر شهری که هستید، مراجعه کنید و مشکل را برایش بازگو کنید تا او دقیقاً تعیین کند که آیا سطح مبرد به درستی در راستای کویل های خنک کننده هست یا خیر. سرمایش بهترین مرجعی است که شما می توانید در این زمینه به آن مراجعه کرده و مشکلاتتان را مرتفع کنید.

4)    بوی بد کولر گازی هنگام روشن شدن

گاهی اوقات هنگامی که اسپیلت را روشن می کنید، بوهای غیرقابل تحمل و بسیار بد ساطع می شود. نگران نباشید؛ مشکل سیستم زهکشی کولر گازی است. به دلیل گرد و غبار و دیگر بقایای داخل لوله تخلیه و سینی زهکشی، آب جمع می شود و به آرامی شروع به ایجاد بوی بد می کند. این مسئله ای است که به تنهایی نمی توانید آن را برطرف کنید؛ در نتیجه بهتر است که از تکنسین کولر گازی کمک بگیرید.

عیب یابی کولر گازی اسپلیت

5)    سروصدای بسیار زیاد هنگام روشن بودن

گاهی اوقات واحد داخلی کولر گازی هنگام کار یا درست هنگامی که روشن می شود، سر و صدای زیادی ایجاد می کند. این مسئله خیلی تاثیرگذار در عملکرد اسپیلت نیست؛ بنابراین نگران نباشید. فن موجود در داخل واحد داخلی در اینجا عیب دارد. در این چنین موارد عیب یابی کولر گازی، معمولا فن باید تعویض گردد و یا اینکه به طور کامل پاکسازی شود.

6)    کولر گازی چرخش نداشته و swing نمی شود

اگر مشکلی در سیستم swing کولر گازی شما وجود دارد، دو دلیل است که امکان دارد عامل اصلی ایجاد چنین مشکلی باشند. این سیستم با دو موتور جداگانه در ارتباط می باشد. اول اینکه ممکن است PCB به خوبی به موتور اصلی فرستاده نمی شود و دوم اینکه موتور اصلی به طور کلی در عملکردش مشکلاتی دارد.

امیدواریم که با استفاده از این مقاله عیب یابی کولر گازی به خوبی توانسته باشید عملکرد اسپیلت مورد نظر خود را بهبود داده باشید. اگر تمامی این موارد را بررسی کردید و نتوانستید به نتیجه خوبی دست پیدا کنید، بهترین راهکار این است که به یک تکنسین کولر گازی مراجعه نمایید.اگر در مشهد باشید کافیست در قسمت اعزام تکنسین کولر گازی مشخصات خود را وارد نمایید تا در عرض چند دقیقه تکنسین مربوطه با شما تماس بگیرد.

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران بدون دیدگاه

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه