حساسیت به کولر گازی و اثرات آن

حساسیت به کولر گازی و اثرات آن

حساسیت به کولر گازی در بسیاری از افراد وجود دارد. در یک روز گرم تابستانی وقتی که روی مبل روبروی کولر گازی می نشینید، یک باد مطبوع و خنک در آن زمان می تواند بسیار کارساز باشد.  در برخی موارد با روشن کردن کولر گازی دچار سرفه ها و عطسه های خفیفی می شوید. آنجاست که با خود می گویید آیا من به کولر گازی حساسیت دارم؟ در ادامه این مقاله از سری مقالات فروشگاه برودتی سرمایش به بررسی این موضوع می پردازیم.

در نگاه اول جواب سوال بالا منفی است؛ ولی در برخی موارد نادر، ممکن است کیفیت هوای ناشی از کولر گازی باعث حساسیت شود. ممکن است کولر گازی شما دلیل حساسیت شما نباشد ولی ممکن است کیفیت هوای داخل منزل که مخلوطی از هوای آلوده بیرون و هوا گرفته داخل است با باد کولر گازی درگیر شوند و باعث ایجاد حساسیت در شما شود.

علت وجود علائم بیماری ناشی از کولر گازی

یکی از دلایل حساسیت به باد کولر گازی واکنش دادن ترکیبات باد کولر با ترکیبات موجود در هواست. باد کولر گازی باعث گسترش باکتری ها و ویروس ها میشود. در آن زمان احساس ناخوشایندی به شما دست خواهد داد.

آلودگی بیولوژیکی می تواند باعث بروز واکنش های آلرژیک از جمله حساسیت پنومونینیت، رینیت آلرژیک و آسم شود. آن وقت میتوان نتیجه گرفت باد کولر و درد استخوان ناشی از آن به دلیل همین موارد آلرژیک است.

در ساختمان های بزرگ، سموم رها شده توسط میکرو ارگانیسم هایی که در سیستم های تهویه وجود دارد، می توانند بر افراد تأثیر بگذارند. علائم واکنش در برابر آلودگی هوا می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عطسه کردن
  • سرفه کردن
  • خستگی و درد استخوان
  • سرگیجه
  • تب
  • تنگی نفس
  • اشک ریزش چشم
  • مشکلات گوارشی

معمولا افراد مسند و کودکان بیشتر دچار حساسیت به کولر گازی میشوند. حساسیت به باد کولر گازی برای این افراد نسبت به دیگر بیشتر مشاهده شده است.

چه حساسیت هایی با باد کولر گازی بیشتر میشوند؟

افراد زیادی در جامعه هستند که دچار حساسیت هایی شده اند. این حساسیت ها ممکن با بعضی چیزها تشدید شود. حال در ادامه شما را با برخی از حساسیت ها که ممکن است با کولر گازی تشدید شود آشنا کنیم:

حساسیت به گرده افشانی (گرده های گل)

بسیاری از افراد نسبت به انواع مختلف گرده های گل حساسیت نشان میدهند. گل ها و گیاهانی که در بیشتر ساختمان ها و مجتمع های مسکونی و همچنین در فضای سبز آن ها دیده میشود، دارای گرده هایی است که باعث ایجاد آلرژی در بیشتر افراد میشود. این گرده ها از طریق در و پنجره ها وارد منزل میشود و حساسیت به آن باعث میشود که شما تصور کنید که دچار حساسیت به کولر گازی شده اید.

حساسیت به حشرات ریز موجود در هوا

این حشرات ریز معمولا در پراکنده اند. آن ها از پوست و شوره سر تغزیه میکنند و حساسیت هایی را برای افراد ایجاد میکنند. این نوع حشرات در کولر گازی رشد پیدا میکنند. آنجاست که با روشن کردن کولر گازی و با گذشت زمان شما حس میکنید که حساسیت به باد کولرگازی دارید.

حیوانات خانگی

حساسیت به حیوان خانگی این روزها رشد بسیاری پیدا کرده است. آن ها ماده ای در خود دارند که باعث ایجاد حساسیت میشود. ماده ای که باعث حساسیت میشود توسط کولر گازی به گردش در آمده و به گونه میشود که شما تصور میکنید که حساسیت به کولر گازی دارید.

کپک و سفیدک

باد کولر ممکن باعث ایجاد مکانی برای رشد کپک شود. این کپک و سفیدک ها باعث ایجاد حساسیت میشود. حساسیت به باد کولر گازی میتواند ناشی از کپک ها و سفیدک هایی که در خانه هست، باشد.

باکتری ها و ویروس ها

باکتری ها و ویروس هایی که در هر حالتی در هوا وجود دارند با باد کولر گازی به گردش در می آیند. با توجه به این موضوع و حساسیت به وجود آمده ناشی از آن بسیاری مقصر اصلی را کولر گازی میدانند.

برطرف کردن آلاینده های هوا برای پاکسازی باد کولرگازی

اگر یکی از موارد بالا در محیط داخلی خانه شما وجود داشته باشد میتواند مشکلات آلرژیک زیادی برای شما ایجاد کند. مشکلاتی که شما ممکن آن را گردن کولر گازی خود بیاندازید. چون موارد بالا در حالت عادی اصلا قابل تشخیص نیست مگر کپک و سفیدک ها.

ما در ادامه سعی کردیم مواردی که ممکن است ذهنیت اشتباه حساسیت به کولر گازی شما را پاک کند بررسی کنیم:

  • تعویض فیلتر های هوای کولر گازی
  • غبارروبی دریچه ها و محفظه های ورودی و خروجی کولر گازی
  • برطرف کردن محفظه های ریز و درشتی که در قسمت های مختلف خانه وجود دارد.
  • گرفتن گرد و غبار ها مخصوصا آن هایی که در مکان قرارگیری کولرگازی است.
  • و…

شما ممکن است باد کولر و استخوان درد ناشی از آن را نوعی ضعف کولر گازی بدانید و یا حتی حساسیت به کولر گازی را نوعی دلیل برای نخریدن کولر گازی بدانید. ولی این افکار نادرست با توجه به مواردی که در بالا گفته شد تماما رد میشود. اگر بتوانید به پاکیزگی محیط خود اهمیت دهید، با توجه به مواردی که گفته شد، آلاینده های محیط را برطرف کنید، میتوانید لذت کامل را از کولر گازی خود در فصل گرما ببرید.

5دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران یک دیدگاه

  • بهزاد
 مومنی

    هزینه مشاورتون چنده؟

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه