6 علت صدای کندانسور کولر گازی

6 علت صدای کندانسور کولر گازی

صدای کندانسور کولر گازی در برخی مواقع ممکن است برای شما آزار دهنده باشد. در یک روز گرم تابستانی زمانی که می خواهید به استراحت خود بپردازید، با صدای ناهنجاری روبرو می شوید. این صدا ممکن است بعد از مدتی به دلیل تنبلی شما، مورد توجه قرار نگیرد. اگر به این صدا توجه نکنید ممکن است خسارات سنگینی را برای شما ایجاد کند. در حالت معمول کندانسور و کمپرسور کولر گازی چه در یونیت داخلی یا یونیت خارجی صداهایی را از خود تولید می کند که این صداها کاملا عادی بوده و نباید که شما احساس نگرانی کنید. متخصصان و سازندگان کولر گازی امروزه در تلاش اند که کولر گازی را طراحی کنند که کمترین صدای ممکن را از خود تولید کند. البته که هم اکنون نیز برخی کولر گازی ها به قدری کم صدا هستند که شما متوجه روشن بودن دستگاه نمی شوید. خب بهتر است که از موضوع اصلی یعنی صدای کندانسور کولر گازی دور نشویم. حال به نظر شما صدای غیر عادی کندانسور کولر گازی به چه علت است؟ زمانی که با این صدا روبرو شدیم چه کاری انجام دهیم؟ آیا خودمان می توانیم به راحتی این مشکل را برطرف کنیم؟ و سوالات دیگری که با مطالعه این مقاله به آن خواهید رسید.

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، اینکه این صدا مربوط به یونیت داخلی است یا یونیت خارجی. عوامل زیادی علت صدای کندانسور کولر گازی می باشد که هر کدام را با هم بررسی می کنیم.

اول از همه بهتر است که کندانسور کولر گازی را بشناسید. کندانسور کولر گازی وسیله که وظیفه خنک کردن هوای گرم و همین طور تبدیل بخار یا همان گاز مبرد به مایعات است. کندانسور به معنی انتقال حرارت می باشد و به گونه ای نیز همین کار را انجام می دهد.

صداهای ناهنجار مربوط به یونیت خارجی

منظور ما از یونیت خارجی همان دستگاهی است که در محیط بیرون منزل یا دفتر شما قرار می گیرد. البته که در برخی از مدل های کولر گازی این می تواند در داخل نیز قرار بگیرد مدل هایی مانند کولر گازی پنجره ای.

1- گیر کردن اجسام در کندانسور یونیت خارجی

یکی از دلایل صدای کندانسور کولر گازی برخورد کردن و گیر کردن جسم خارجی به کندانسور کولر گازی است. یونیت خارجی که در محیط بیرون خانه وجود دارد ممکن است عوامل بیرونی بر روی عملکرد آن تاثیر بگذراند. برای مواجه نشدن با این مشکل ما به شما پیشنهاد می دهیم که برای یونیت خارجی خود یک محفظه ای توری مانند طراحی کنید که شی یا حتی حشرات نیز قابلیت نفوذ و برخورد کردن با یونیت خارجی را نداشته باشند.

2- پیچ و پایه های کندانسور

شاید علت صدای کندانسور کولر گازی مربوط به نصب کندانسور باشد. گاهی اوقات تنها یک پیچ شل شده می تواند صدایی ایجاد کند که هیچ گاه هیچ تکنسینی نتواند منبع آن صدا را حدس و آن را برطرف کند. گاهی اوقات نیز پایه های بی ثبات کندانسور و یونیت خارجی می تواند علت صدای زیاد کندانسور کولر گازی باشد. بهتر است پس به جای تماس با تکنسین مربوطه و نگرانی بابت مشکل غیر قابل حل برای دستگاه تان ابتدا به یونیت خارجی خود رجوع کنید و پیچ ها و پایه های آن را بررسی کنید. این کار بسیار ساده است و تنها با داشتن پیچ گوشتی ساده می توانید به حل این مشکل بپردازید.

3- تراز نبودن کولر گازی

به راحتی می توان صدای کندانسور کولر گازی را به خاطر تراز نبودن دستگاه نسبت به زمین دانست. بسیاری از نصاب های کولر گازی به دلیل نداشتن تجربه کافی در این زمینه یونیت خارجی را به خوبی فیکس و محکم نمی کنند.

4- فن کولر گازی در یونیت خارجی

بیشترین صدای کولر گازی مربوط به فن این دستگاه می باشد. هر دستگاهی که فن داشته باشد، صدایی را از خود تولید می کند. البته این صدای فن کاملا طبیعی است اما برخی اوقات فن صدای غیر معمولی را از خود به نمایش می گذارد. آنجاست که باید به دنبال راه حل برای پیدا کردن علت صدای کندانسور و کولر گازی خود بگردید. فن زمانی صدای غیرعادی از خود به نمایش می گذارد که یکی از پره های آن شکسته باشد یا اینکه شی یا وسیله ای بر سر راه آن قرار بگیرد. شما می توانید برای خرید فن کولر گازی با فروشگاه لوازم برودتی نزدیک خود تماس بگیرید.

صداهای ناهنجار مربوط به یونیت داخلی

منظور از یونیت داخلی همان پنلی است که بر روی دیوار منزل نصب شده و هوا سرد یا گرم را در منزل و یا تاق شما در گردش می کند.

1. موتور بلوور

یک علت صدای زیاد کندانسور کولر گازی یا قطعات دیگر می تواند برای خراب بودن موتور بلوور فن دستگاه باشد. اگر موتور بلوور خراب باشد چرخش را به خوبی انجام نمی دهد و در نتیجه صدای غیر معمولی را از خود ایجاد می کند. البته اگر بلبرینگ های آن نیز مشکل داشته باشد می تواند صدای ناهنجار ایجاد کند. مورد دیگر نیز شفت موتور بلوور است که در طولانی مدت دچار تاب شده و صدای خوبی را ازخود ایجاد نمی کند. به طور کلی برای بلوور موارد زیر اتفاق می افتد:

  • مشکلات بلبرینگ موتور بلوور
  • تاب داشتن شفت موتور بلوور فن
  • کثیف بودن بلوور و خارج شدن از حالت عادی
  • خراب بودن موتور بلوور
  • شکستگی های پره های فن بلوور
  • در جای مناسب قرار نداشتن بلوور

2. موارد مربوط به نصب کولر گازی

علت صدای کندانسور کولر گازی می تواند به خطر نصب نادرست دستگاه باشد. کولر گازی و ادوات داخلی و خارجی آن اگر به درستی نصب نشده باشد ممکن است بعد از گذشت مدتی صداهای عجیبی از خود به نمایش بگذارد. یکی از این ها صدای کندانسور کولر گازی است که عوامل زیادی بر آن تاثیر خواهند گذاشت.

ما در این مقاله قصد داشیتم شما را با دلایل صدای کندانسور کولر گازی یا صدای کلی کولر گازی آشنا کنیم. این صداها ممکن است به راحتی توسط شما قابل حل باشد. فقط کافیست این مواردی که گفته شد را یکی یکی بررسی کرده و در صورت وجود مشکل آن را حل کنید. ممکن است صدایی که از نصب نادرست کولر گازی ایجاد شده برای شما مشکلی به وجود نیاورد ولی در طولانی مدت می تواند باعث مشکلات دیگری شود.

6دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه

  • یدالله
 مجد

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید

    پاسخ دهید

  • حامد
 تقی زاده

    محتوا خوبی بود

    پاسخ دهید

  • سیدعلی
 گودرزی

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه