تفاوت کولر گازی و آبی و بررسی تخصصی آن

تفاوت کولر گازی و آبی و بررسی تخصصی آن

بحث در مورد تفاوت کولر گازی و آبی امروزه رونق بسیاری گرفته است. اگر کاملا با ویژگی های کولر گازی و آبی آشنا باشید می توانید بهترین مقایسه را بین این دو انجام دهید. کولر آبی از قدیم الایام در بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار می گرفته است. کشور ما به دلیل آب و هوا گرم و خشکی که در بیشتر نقاط خود دارد، سبب شده است تا استفاده از کولر آبی در نیم قرن اخیر رشد چشمگیری داشته باشد.

هنوز هم به دلیل صرفه اقتصادی این نوع کولر، کانال کشی های مربوط به آن، در خانه های نوساز انجام می شود. اکنون می رسیم به کولر گازی؛ از زمانی که کولر گازی به خانه های مردم آمد، آن ها طعم جدیدی از سرما در فصل گرم تابستان را چشیدند. رفته رفته استفاده از کولر گازی در مراکز عمومی و قشر متوسط و پولدار جامعه رونق بسیاری گرفت. اما به دلیل تکنولوژی که هنوز بروز رسانی نشده بود، مصرف برق بسیاری داشت. از اینجا داستان مقایسه کولر گازی و آبی شروع شد.

تفاوت کولر آبی و گازی در اولین نگاه (البته در سال های اول) مصرف کمتر کولر آبی بود. این دلیل کافی بود تا بسیاری از افراد در تصمیمی برای خرید کولر گازی نداشته باشند. مردم ما در بسیاری از موارد این چنینی مقایسه های اشتباهی را انجام داده اند و این مقایسه های اشتباه همواره یک انتخاب اشتباه را به دنبال داشت.

در مجموع ای دو دستگاه هر کدام ویژگی های خاص خود را داشته که می تواند در شرایطی بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. در ادامه به بررسی تفاوت کولر گازی و آبی به صورت تخصصی و جامع می پردازیم. با سری مقالات فروشگاه لوازم برودتی سرمایش همراه باشید.

کولر های آبی

قبل از مقایسه کولر آبی و گازی، بهتر است که به معرفی هر دو بپردازیم. کولر آبی شاید نیازی به معرفی نداشته باشد. اگر به پشت بام خود دسترسی داشته باشید یک دستگاه مکعب شکل را می بینید که توسط یک کانال وارد سقف شما شده است. کولرآبی که به کولر تبخیری نیز معروف است، دستگاهی است که با تبخیر آب هوای ورودی را خنک کرده و از طریق کانال کشی هایی که به اتاق ها انجام شده سرما را به آنجا منتقل می کند.

یک لوله وظیفه انتقال آب به کولر را داشته و آب بر روی پوشال های موجود در دستگاه پمپاژ شده و موتور کولر با تبخیر هوا و عبور آن از پوشال ها سرما را به خانه های شما می آورد.

مهم ترین مزایای کولر آبی

ما در بررسی تفاوت کولر گازی و آبی قصد داریم به صورت جامع از هر لحاظ این دو را با هم مقایسه کنیم. در مرحله قصد داریم مزیت های کولر آبی را بررسی کنیم. کولر آبی درست است که مکانیزم قدیمی دارد و مزیت هایی دارد که می تواند با کولرهای گازی رقابت کند. در ادامه به برخی از ویژگی ها می پردازیم:

خدمات پس از فروش عالی و ارزان قیمت

کولر آبی با توجه به فراگیر بودن آن خدمات پس از فروش بسیاری دارد. در کنار خدمات پس فروش خوب تکنسین های سیار زیادی قادر هستند به خوبی موارد مربوط به سرویس و تعمیر کولرآبی را انجام دهند. قطعات کولر آبی نیز در بیشتر مغازه های لوازم کولر موجود می باشد و شما مشکلی با پیدا کردن قطعات آن نخواهید داشت.

مصرف برق کمتر به نسبت رقبا

یکی از مزایایی که در تفاوت کولر گازی و آبی  در گذشته بسیار رایج بود مصرف برق کمتر کولر آبی است. کولر آبی با توجه به مکانیزمی که دارد برق کمتری را مصرف کرده و روشن بودن دائمی آن در مقابل روشن بودن دائمی کولر گازی مصرف بسیار کمتری خواهد داشت.

کولر آبی یک سیستم تهویه مطبوع اقتصادی و به صرفه

یکی از مواردی که در مقایسه کولر گازی و آبی حائز اهمیت است صرفه اقتصادی کولر آبی است. کولر آبی با توجه به ارزان بودن نسبت به کولر گازی و خدمات و قطعات که هزینه کمتری نسبت به رقیب خود دارد، بسیار به صرفه تر از کولر گازی است.

این مواردی که گفته شد، مهم ترین تفاوت کولر آبی و گازی به حساب می آیند ولی موارد مانند دوستدار محیط زیست و مناسب شرایط اقلیمی کشور ایران نیز دیگر مزایای کولر آبی است که گزینه هایی است که با آن می تواند با رقیب خود به مبارزه بپردازد.

مهم ترین معایب کولر آبی

تا اینجای مقایسه کولر آبی و گازی شاید به این نتیجه برسید که کولر آبی خرید منطقی تری به نسبت کولر گازی خواهد داشت ولی در ادامه مواردی را به شما بازگو می کنیم که بتوانید خرید منطقی خود دقت بیشتری به خرج دهید.

مصرف آب زیاد در مقابل مصرف برق کم

یکی از اصلی ترین احتیاجات کولر آبی همان طور که از اسم آن پیداست، آب است. کولر آبی به گونه ای آب مصرف می کند که باید یک سیر جدا برای آن تعبیه شود. این مصرف آب بالا یک تفاوت کولر گازی و آبی فاحش به حساب می آید.

نداشتن فیلتر برای تصفیه هوا

یکی از مهم ترین مشکلات کولر آبی تولید هوای نامناسب است. زمانی که کولر گازی هوای بیرون را با آب تبخیر شده به داخل ارسال می کند هیچگونه تصفیه ای بر سر راه آن وجود ندارد. به همین دلیل مهم ترین تفاوت کولر گازی و آبی نوع هوایی است که این دو تولید می کنند.

نیاز به رسیدگی و سرویس زیاد نسبت به کولر گازی

در مقایسه کولر گازی و آبی یکی از مواردی که باید بررسی شود سرویس های دوره ای و هزینه نگهداری آن است. ما در مزایای کولر گازی و تفاوت کولر آبی و گازی بیان کردیم که هزینه خدمات و قطعات کمی نسبت به کولر گازی دارد اما کولر آبی سرویس های دوره ای بیشتری نسبت به کولر گازی داشته و نیاز به مراقبت بیشتری نیز دارد.

نصب و راه اندازی کولر آبی

در نصب و راه اندازی کولر آبی اگر منزل شما کانال کشی نشده باشد و مکانی برای کانال کشی نداشته باشد شما مجبور هستید یا از کولر آبی استفاده نکرده یا اینکه فقط برای یک اتاق از کولر آبی استفاده کنید.

در تفاوت کولر گازی و آبی سعی کردیم تمام مزایا و معایب کولر آبی را با هم بررسی کنیم در ادامه مقایسه کولر گازی و آبی به بررسی مزایا و معایب کولر گازی می پردازیم.

کولر های گازی

زمان اولین ورود کولر گازی به کشور، بسیاری به دلیل نداشتن اطلاعات کافی بر این باور بودند که کولر گازی از گاز شهری استفاده کرده و خانه ها را خنک می کند. اما اینگونه نبود. کولر گازی با مکانیزم خود گرما را از اتاق می گیرد و آن را به بیرون منتقل می کند و توسط گازهایی که انواع مختلفی دارد، آن را به فضای اتاق منتقل می کند.

مهم ترین مزایا کولر گازی

مواردی که در ادامه به آن می پردازیم می تواند مقایسه کولر گازی و آبی خوبی را برای شما ایجاد کند.

فیلترهای هوا برای تصفیه هوا

اصلی ترین تفاوت کولر آبی و گازی کیفیت هوای صادر شده به داخل اتاق هاست. کولر گازی با انجام عمل فیلترینگ هوا، بهترین هوا را به اتاق های انتقال می دهد. در مقابل کولر آبی که اگر هوای بیرون آلوده باشد، همان را به داخل انتقال می دهد.

قابلیت کنترل سردی هوا

کولر آبی با داشتن سرعت تند و کند کمتر اختیار را در جهت انتخاب مقدار سرما هوا به شما می دهد، در صورتی که کولر گازی به شما امکان انتخاب دما مربوطه را داده است.

کمترین زمان ممکن برای خنک کردن هوا

تقریباً با روشن شدن کولرگازی شما هوای خنک و مطبوع را احساس خواهید کرد. درحالی‌که این اتفاق در کولرهای آبی خیلی دیرتر می‌افتد.

از آب به عنوان خنک کننده استفاده نمی کند

مصرف آب به دلیل کم آبی این روز ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل کولر گازی در این مورد به راحتی از کولر آبی سبقت گرفته و می تواند خرید منطقی تری باشد.

مهم ترین معایب کولر گازی

در مقایسه کولر گازی و آبی تمام این موارد به شما بستگی دارد که با توجه به بودجه و شرایط زندگی خود کدام مورد برای شما عقلانی تر است. در ادامه مواردی را به شما بازگو می کنیم که در خرید کولر گازی می تواند به شما کمک کند.

هزینه بالای خرید دستگاه و سرویس های دوره ای

این مورد غیر قابل انکار است که شما برای خرید یک کولر گازی هزینه زیادی را باید پرداخت کنید. البته که این هزینه نسبت به کولر آبی هزینه بالای به حساب می آید. هزینه قطعات و خدمات پس از فروش هم به همین نسبت بیشتر می باشد. به همین دلیل تعمیر انواع کولر گازی در مراکز معتبر بهتر است از خرید آن.

تولید آلاینده های محیط زیست

گازهایی که در کولر گازی به گرفته می شود برای محیط زیست مناسب نیست و به مرور زمان برای لایه ازون خطراتی را ایجاد می کند که برای انسان در طولانی مدت مضر است.

به طورکلی برای داشتن یک خرید منطقی باید تمام نکات مربوط بر مقایسه کولر گازی و آبی در نظر گرفته و سپس خرید خود را انجام دهید.

8دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه

  • موسی
 خلیلی

    خرید آنلاین هم دارید

    پاسخ دهید

  • خلیل
 نقدی

    خیلی خوشحالم که هستین

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه