تعویض لامپ یخچال و چند راه حل ساده

تعویض لامپ یخچال و چند راه حل ساده

تعویض لامپ یخچال از عمده ترین مشکلات یخچال ها است. اگر چراغ یخچال یا فریزر شما خاموش است، نیاز است آن را عیب یابی کنید. لامپ یخچال فریزر یکی از مهم ترین قسمت های بخچال است به این دلیل که باعث می شود بتوانید محتویات و درون یخچال را ببینید. تعویض لامپ یخچال بسیار ساده است و با چند کار ساده می توانید این کار را انجام دهید. بسیاری از افراد هستند که فکر می کنند روش تعویض لامپ یخچال بسیار پیچیده است و از انجام این کار ممانعت می کنند. این کار در عین سادگی، اگر خودتان انجام دهید بسیار کم هزینه نیز است. تعویض لامپ یخچال نیازمند چک کردن جریان، سوئیچ و خود لامپ است و روش تعویض لامپ یخچال در همین سه مرحله خلاصه می شود که در ادامه مقاله بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

جریان برق را بررسی کنید.

گاهی اوقات به دلیل نبودن جریان برق لامپ یخچال روشن نمی شود و نیاز به تعویض لامپ یخچال نیست. کافی است کمی دقت کنید و سیم ها و جریان برق را بررسی کنید. بسیاری از افراد همین مشکلات ساده و پیش پا افتاده را دارند و بدون توجه به آن اقدام به خرید لامپ جدید می کنند. بررسی کنید ببینید آیا کابل ها به درستی کار می کنند یا خیر، پریز برق را نیز بررسی کنید و از جریان برق اطمینان حاصل کنید.

جعبه فیوز را کنترل کنید، اکثر اوقات مشکل از جعبه فیوز است که جریان را خوبی کنترل نمی کند. برای اینکه از جریان برق اطمینان حاصل کنید، می توانید از ولت سنج یا فازمتر نیز استفاده کنید. سیم برق را هم بررسی کنید. برای بررسی سیم برق می توانید از یک اهم سنج استفاده کنید. اگر سیم ایرادی داشت حتما آن را تعویض کنید و تست کنید.

سوئیچ را بررسی کنید

نحوه تعویض لامپ یخچال بعد از بررسی جریان برق و درست بودن آن، بررسی سوئیچ است. یکی از عمده ترین مشکلات خرابی لامپ یخچال سوئیچ است. گاهی اوقات ممکن است سوئیچ شل باشد و فکر کنید لامپ به جریان متصل است، اما اینگونه نیست. به سراغ سوئیچ بروید و مطمئن شوید سوئیچ تمیز است. آن را با یک پارچه تمیز کنید تا هرگونه مواد زائد و چسبندگی آن از بین برود. اگر سوئیچ شل است، اطمینان حاصل کنید که سخت افزار اتصال محکم است.

لامپ را بررسی کنید

لامپ چراغ یخچال معمولا دارای محافظ است. ابتدا محافظ را از جای خود جدا کنید تا بتوانید لامپ را بررسی کنید. بعد از جدا کردن محافظ، لامپ را از جای خود درآورده تا بررسی را شروع کنیم. نحوه تعویض لامپ یخچال به این صورت است که در ابتدا بررسی کنید ببینید رشته روی لامپ تیره است یا خیر. رشته لامپ درون لامپ قرار دارد و نازک و بلند است و به راحتی قابل مشاهده است. اگر نقره ای یا بی رنگ باشد، در شرایط خوبی قرار دارد. اگر تیره باشد و تغییر رنگ داده باشد مشکل دارد و باید آن را با نمونه دیگری تعویض کنید.

لامپ خراب را حتما هنگام خرید همراه خود داشته باشید و آن را با لامپی که می خواهید خرید کنید مطابقت دهید. سعی کنید هنگام خرید لامپ جدید، همان مدل لامپ قبلی یخچال را پیدا کنید؛ گاهی اوقات هم ممکن است دقیقا همان لامپ را پیدا نکنید و فروشنده لامپ دیگری را پیشنهاد کند، در این صورت حتما از فروشنده تضمین بگیرید در صورتی که مدل لامپ با یخچال مناسب نبود و کار نکرد، لامپ را تعویض کند.

جمع بندی

نحوه تعویض لامپ یخچال که در ۳ مرحله بالا گفته شد را به ترتیب انجام دهید. حتما به این نکته دقت داشته باشید که همیشه مشکل از لامپ نیست و چیزهای ساده ای مانند سیم برق و مواردی که مربوط به جریانات برق است می تواند عامل خرابی لامپ یخچال باشد. بسیاری از افراد در همان ابتدا به سراغ مرحله آخر می روند و برای تعویض لامپ یخچال، آن را جدا می کنند و در بازار به دنبال نمونه آن می گردند. بعد از خرید لامپ مشابه و نصب لامپ جدید باز هم مشکل پابرجا است و لامپ روشن نمی شود. پس ابتدا اتصالات و جریانات را بررسی کنید و بعد به سراغ لامپ جدید بروید. یکی دیگر از مشکلاتی که هنگام تعویض لامپ یخچال با آن مواجه می شوید این است که ممکن است مشابه لامپ خود را پیدا نکنید و مجبور باشید مدل دیگری خریداری کنید. بسیاری از فروشنده ها هنگامی که لامپ مشابه شما را ندارند، لامپ های دیگری را پیشنهاد می دهند. حتما اطمینان حاصل کنید که در صورتی که لامپ با یخچال سازگاری نداشت، آن را تعویض کند. لازم است که از فروشنده و محل فروشگاه مطمئن باشید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. اگر سوال و یا مشکلی داشتید و نیاز به راهنمایی دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

4دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه

  • علی
 ایزدی

    مقالاتتون عالین واقعا!

    پاسخ دهید

  • احسان
 مقدم

    محتوا خوبی بود

    پاسخ دهید

  • جمشید
 زنگنه

    خیلی سایت خوبی دارین 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • عباس
 سالاری

    خیلی خوشحالم که هستین

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه