انواع موتور یخچال فریزر | بررسی برترین برندهای کمپرسور

انواع موتور یخچال فریزر | بررسی برترین برندهای کمپرسور

انتخاب یک مدل کمپرسور برای یخچال فریزر یا هر سیستم برودتی، کار نسبتا دشواری است. ما معمولا بدون داشتن اطلاعات، تعویض موتور یخچال یا کولر گازی خود را به یک شرکت خدماتی سیستم های برودتی یا یک تکنسین سیستم برودتی، میسپاریم و این افراد ممکن است یک موتور خوب و مناسب، برای ما انتخاب نکنند. از این جهت، بهتر دانستیم که اطلاعاتی در زمینه انواع موتور یخچال فریزر را برای شما فراهم کنیم. در این مقاله به معرفی بهترین و متداول ترین شرکت های تولید کننده کمپرسور های برودتی خواهیم پرداخت و مشخصات انواع موتور یخچال را ارایه خواهیم کرد.

با اطلاعاتی که در ادامه با هم بررسی می کنیم، شما بهترین موتور یخچال را به خوبی شناسایی می کنید.

بهترین موتور یخچال فریزر چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یکی از مهم ترین ویژگیهایی که یک کمپرسور برودتی باید داشته باشد، استفاده از سیم پیچ مسی میباشد. سیم مسی در برابر حرارت بسیار مقاوم تر از آلومینیوم می باشد که همین موضوع باعث افزایش طول عمر دستگاه خواهد شد. در حال حاضر اکثر موتور های یخچال فریزر موجود در بازار، دارای سیم آلومینیومی هستند. حتما در حین خرید به این نکته بسیار توجه کنید.

چرا شناخت انواع موتور یخچال، اهمیت بسیار زیادی دارد؟

داشتن اطلاعاتی از انواع موتور یخچال می تواند به شما در خرید یخچال فریز کمک بسیاری کند. همان طور که می دانید، موتور یخچال در سیستم سرمایشی آن نقش موثری داشته و مهم ترین بخش هر سیستم برودتی است. این بخش دارای وظایفی است.

از موتور هایی که دارای سیم پیچ آلومینیومی هستند میتوان به کمپرسور پاناسونیک، کمپرسور سکاپ(بعضی از سریال نامبر ها سیم مسی هستند)، کمپرسور های سامسونگ، کمپرسور ال جی، انواع کمپرسورهای کره ای. انواع مختلفی از کمپرسور ها با برند ای مختلف در بازار وجود دارند که هیچ اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این کمپرسور ها در دسترس نمیباشد.

افراد سودجو با طراحی برچسب های فیک و دروغین قصد دارند تا این موتورهای جدید را به عنوان کمپرسور سیم مسی به مشتری بفروشند، که متاسفانه بسیار بی کیفیت هستند و هیچ سابقه ای از این برند ها موجود نیست. بهترین گزینه انتخاب برند های شناخته شده میباشد تا از هر لحاظ خیالتان از بابت کیفیت راحت باشد. شناخت انواع کمپرسور یخچال فریزر، به خرید هرچه بهتر این محصولات، کمک بسیاری می کند.

در ادامه 13 نوع از انواع کمپرسور یخچال را با هم بررسی می کنیم. این لیست تهیه شده از انواع موتور یخچال فریزر موجود در بازار است که معمولا فروش و کاربرد بیشتری داشته و تکنسین و تعمیرکاران موتور یخچال فریزر این موتورها را به علت کارایی بالا به شما پیشنهاد می دهند.

ما در این مقاله به معرفی برندهای زیر در حوزه انواع موتور یخچال فریزر می پردازیم:

  • کمپرسور برودتی نیکی Necchi
  • کمپرسور برودتی Huayi
  • کمپرسور برودتی دانفوس Donfoss
  • کمپرسور برودتی پاناسونیک Panasonic
  • کمپرسور برودتی LG
  • کمپرسور برودتی SAMSUNG
  • کمپرسور برودتی هایتک Hitech
  • کمپرسور برودتی سکاپ Secop
  • کمپرسور برودتی سیبریا Siberia

1) کمپرسور برودتی نیکی necchi

شرکت نیکی یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان موتورهای یخچال فریز در ایران بوده است. کیفیت این موتور ها بسیار بالا بوده و از کیفیت و طول عمر زیادی برخوردار هستند. سالیان پیش این شرکت تعطیل شده است، اما هنوز تعدادی از انواع موتور های این شرکت در دسترس بوده و آماده فروش می باشد. این موتورهای برودتی یکی از بهترین موتور یخچال به حساب می آیند.

ویژگی های خاص کمپرسور نیکی

  • استفاده از سیم پیچ مسی، رله سیمی، خازن استارت و … موجب شده تا این کمپرسور در برابر نوسانات برقی کاملا ایمن عمل کند.
  • قطعات این کمپرسور ها در ایتالیا تولید و در ایران مونتاژ شده است. در حقیقت میتوان گفت که کمپرسور نیکی یک کمپرسور ایتالیایی به حساب می آید.

در صورتیکه تمایل به خری این کمپرسور دارید کافیست با شرکت سرمایش تماس گرفته و محصول را خریداری نمایید.همچنین میتوانید با پرداخت مبلغی بیشتر از قیمت موتور،دستگاه را برای مدت 6 ماه گارانتی نمایید.

2) کمپرسور برودتی Huayi

شرکت Huayi Compressor با مسئولیت محدود، یکی از چهار کارخانه کمپرسور گروه Huayi در شهر جینگژو، استان هوبی چین واقع شده است. این تولید کننده پیشرو و حرفه ای کمپرسورهای R134a ،R600a و R290 برای یخچال و فریزرهای کوچک، فریزر، یخ سازها، ویترینها و سایر دستگاههای برودتی و همچنین کمپرسورهای اتومبیل DC است. این کشور با داشتن تولید سالانه بیش از 5 میلیون کمپرسور و 180 میلیون دلار گردش مالی در صنعت کمپرسور چین در رده های برتر قرار دارد. این شرکت بر اساس نوع و کاربرد یخچال انواع موتور یخچال را با کاربردهای مختلف تولید می کند.

3) کمپرسور برودتی دانفوس (donfoss)

Danfoss بر ارائه کمپرسورهای برودتی کارآمد، پایدار و هوشمند برای طیفهای متنوعی از کاربردهای تجاری مانند سردخانه ها، ویترین های فروشگاه ها، دستگاه های یخ ساز، یخچال فریزرها و غیره متمرکز شده است. این کمپرسورها از قوانین F-Gas که در اروپا برای تولید کنندگان کمپرسور ایجاد شده است، پیروی می کند و مانند استانداردی این قوانین را به خوبی رعایت کرده است.

این برند یکی از بهترین موتور یخچال ها را تولید مینماید و در بازار ایران این برند به شدت محبوب است. اما به ندرت میتوان کمپرسور دانفوس اصلی تهیه نمود. فعلا کمپرسورهایی با برند سکاپ که تحت لیسانس دانفوس هستند در بازار ایران موجود است که اصلا کیفیت موتور های دانفوس را ندارد.

ویژگی های خاص کمپرسور دانفوس

  • انواع موتور یخچال فریزر donfoss برای تبرید و همچنین کاربردهایی مانند کولر گازی و یخچال با گاز مبرد مانند R404A و R507A، R407C، R22 طراحی شده اند.
  • کمپرسور دانفوس برای مبردهایی با GWP پایین تر مانند R134a، R407A / R407F، R448A، R449A و R452A نیز قابل استفاده است.
  • کمپرسورهای برگشت پذیر Danfoss Maneurop نیازهای موجود در محدوده 1 کیلو وات تا 20 کیلووات (1.5-26 HP) را پوشش می دهد.
  • شرکت دانفوس واقع در کشور آلمان می باشد.

افرادی سودجو کمپرسور های سکاپ را به اسم کمپرسور دانفوس اصلی به فروش میرسانند. (به دلیل تشابه ظاهری این 2 مدل بسیاری از افراد در حین خرید این اشتباه را مرتکب میشوند. در هنگام خرید حتما به برچسب موتور و لوگوی دانفوس توجه کنید.) در صورتیکه تمایل به خرید کمپرسور دانفوس اصل آلمان دارید میتوانید با قسمت فروش مجموعه سرمایش تماس بگیرید.

4) کمپرسور برودتی پاناسونیک (Panasonic)

پاناسونیک در سراسر جهان به دلیل تولید محصولات با کیفیت بالا و قابل اعتماد شناخته شده است. در نتیجه این شرکت همانند گذشته، پتانسیل آن را دارد که بهترین موتور یخچال فریزر را تولید کند. اگرچه برخی مدل های این شرکت در لیست بهترین کمپرسور یخچال فریزر در جهان نیز قرار گرفته است. انواع کمپرسور یخچال پاناسونیک نیز به همین صورت است و این سنت را ادامه می دهد. پاناسونیک کمپرسورهای ممتازی را برای تولید کنندگان یخچال و فریزر در سراسر جهان فراهم می کند.

ویژگی های خاص کمپرسور پاناسونیک

  • کیفیت ساخت بسیار عالی
  • تولید صدای کمتر به نسبت رقبا
  • عملکرد قابل قبول

از کمپرسورهای درایو اینورتر راندمان بالا گرفته تا سری QA با ظرفیت بالا، خط کاملی از بهترین کمپرسور یخچال فریزرهایی است شرکت سرمایش برای پاسخگویی به نیازهای تمام سیستم های سرمایشی به فروش می رساند

5) کمپرسور برودتی LG

کمپرسور خطی ال جی نوعی کمپرسور اینورتر دیجیتال است. یخچال معمولی شما دارای ‘کمپرسور تک سرعته’ است که در صورت نیاز روشن و خاموش می شود. ضمانت نامه اولیه ال جی در مورد کمپرسور خطی 10 سال است که می تواند اعتماد خوبی را در شما ایجاد کند. اما چیزی که اکنون وجود دارد این است که مردم از هزینه سرسام آور تکنسین ها و سرویس کاران ناراحت هستند.

ال جی این موضوع را نیز در نظر گرفته است. شما زمانی که یک کمپرسور خطی دیجیتال LG خریداری کنید، به شما 10 سال ضمانت خرابی کمپرسور و 5 سال ضمانت ارائه خدمات به شما اهدا می کنند. البته این ضمانت تنها در صورتی میباشد که یخچال فریزر را هم از شرکت ال جی خریداری کرده باشید. در غیر این صورت موتور به تنهایی هیچ ضمانتی نخواهد داشت.

ویژگی های خاص کمپرسورهای LG

  • انواع کمپرسور یخچال اینورتر دیجیتال بیشتر شبیه به شتابدهنده های اتومبیل عمل می کنند.
  • آنها دارای موتورهای متغیر با سرعت (با سحر و جادو دیجیتال کنترل می شوند) و به جای روشن کردن 100٪ نیرو ، مرتباً در سطح قدرت پایین تر کار می کنند و دوباره خاموش می شوند.
  • صرفه جویی قابل توجه در مصرف انرژی
  • ضمانت نامه 10 ساله LG

6) کمپرسور برودتی SAMSUNG

یکی از برندهای مطرح در دنیا، سامسونگ است. پس انتظار می رود که بهترین کمپرسور یخچال فریزر را نیز تولید کند. سامسونگ با تولید اولین کمپرسور خود در سال 1976، پس از تنها 40 سال تولید، از مرز 200 میلیون تولید فراتر رفته است. این بالاترین ظرفیت تولید در بازار جهانی است و هر سه ثانیه به طور مؤثر یک کمپرسور تولید می کند. با گذشت سالها، سامسونگ ضمن حفظ راندمان و قابلیت اطمینان خود، سایز کمپرسورهای خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. چنین پیشرفتی به سامسونگ اجازه می دهد فناوری ‘کمپرسور دوگانه’ را توسعه دهد، که دو کمپرسور را در یک یخچال قرار می دهد. این به نوبه خود به سامسونگ اجازه داد، در سال 1995، یک سیستم خنک کننده ایجاد کند که بخش های یخچال و فریزر را به طور مستقل خنک کند.

ویژگی های خاص کمپرسورهای سامسونگ

  • سامسونگ سهم 52 درصدی از بازار انواع موتور یخچال اینورتر دیجیتال را در اختیار گرفته است، که از اصلی ترین اجزای جدیدترین یخچال های اینورتر هستند.
  • نیمی از یخچالهای اینورتر در سراسر جهان دارای کمپرسورهای سامسونگ هستند.
  • انواع موتور یخچال فریزر سامسونگ، میزان برق مصرفی را مطابق با دفعات استفاده یخچال و فریزر کنترل می کنند.
  • 35 درصد بازدهی بیشتر به نسبت انواع کمپرسور یخچال فریزرهای معمولی

7) کمپرسور برودتی هایتک (hitech compressor)

کمپرسورهای هایتک که یکی از انواع موتور یخچال فریزر و سیستم های برودتی موجود در بازار ایران است. این دسته از کمپرسورها که ساخته و مونتاژ کشور چین می باشد، با فروش قابل توجهی روبرو شده است. دلیل این فروش مناسب، کیفیت بسیار مناسب و مرغوب این کمپرسورهاست. شرکت کمپرسور هایتک سیستم های برودتی خود از گازهای برودتی استفاده میکند که توسط دانشمندان تایید شده و برای محیط زیست کمترین ضرر را دارد. قدرت کمپرسور هایتک چیزی حدود 1.4 اسب بخار تا 1.6 در مدل های مختلف متفاوت خواهد بود. ضریب کارایی این کمپرسورهای برودتی نیز از 1.28 تا 1.70 می باشد که برای مدل های مختلف آن با یک دیگر متفاوت می باشند و می توانید این ضریب کارایی را بر روی دفترچه یا پلاک کمپرسور مشاهده کنید.

ویژگی های خاص کمپرسورهای هایتک

  • این کمپرسور یکی از باکیفیت ترین کمپرسورهای چینی در بازار ایران است
  • از جدیدترین گازهای برودتی موجود در بازار پشتیبانی می کند
  • این شرکت با بیش از 1 قرن تجربه در این صنعت فعالیت دارد
  • خدمات پس از فروش این شرکت برای شهرهایی که در کشور خود، چین، هستند، به بهترین شکل است، به گونه ای که جز شرکت های برتر در ارائه خدمات می باشد

8) کمپرسور برودتی سکاپ Secop

یکی دیگر از برندهای مطرح در بین لیست از بهترین کمپرسور یخچال ها، کمپرسور سکاپ Secop است. شرکت Secop در گذشته به عنوان برند دانفوس، فعالیت می کرد که یکی از بنیانگذاران فناوری مدرن کمپرسور با تجربه بسیار بالاست که سابقه آن ها به اوایل دهه 1950 برمی گردد. این شرکت با بیش از 60 سال سابقه در جهت پیشرفت صنعت انواع موتور یخچال فریزر و دیگر سیستم های برودتی بوده است. اکنون که انواع کمپرسور سکاپ را تهیه کنید، ساخت کشور چین البته تحت لیسانس آلمان، تولید می شود.

ویژگی های خاص کمپرسورهای سکاپ

9) کمپرسور برودتی سیبریا Siberia

یکی از انواع بهترین موتور یخچال فریزر که در بازار ایران وجود دارد، کمپرسور برودتی سیبریا است. این شرکت که در کشور چین قرار دارد زیرمجموعه شرکت Bingfeng که یکی از بزرگترین تولید کنندگان صنعت سرمایش در این کشور اقتصادی، می باشد در زمینه تولید کمپرسورهای هرمتیکی برای یخچال، فریزر، آب سردکن ها، کولرهای آبی، ویترین های یخچالی و سایر وسایل برودتی و همچنین تجهیزات تخصصی آن فعالیت دارند. کمپرسورهای DC، با ظرفیت تولید سالانه 8 میلیون واحد است. این یک شرکت مدرن صادرات گرا است در این زمینه حرف های زیادی را برای گفتن دارد و اکنون به تولید کننده کمپرسور درجه یک در چین تبدیل شده است.

این مقاله ادامه دارد …

11دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 5 دیدگاه

  • قاسم
 فاظلی

    مثل همیشه عالی و کاربردی

    پاسخ دهید

  • امیر
 عسگری

    میتونم شماره شما رو داشته باشم؟ 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • شهرام
 ترابی

    بیشتری بنویسین لطفا

    پاسخ دهید

  • پژمان

    با سلام
    موتور دانپر ( Donper ) چگونه کمپرسوری است؟ آیا به خوبی هایتک می باشد یا خیر؟
    با تشکر

    پاسخ دهید

  • Ghalbyakhi71

    سلام خسته نباشید میشه جواب بدین من یه یخچال و فریزر دارم موتورش سوخته و موتور + 1به4 میخوره حالا به نظرتون چه موتوری برای یخچالم بخرم که هم کیفیت و هم قدرت و هم صدا و هم کارایی و عمر طولانی داشته باشه ممنون میشم بگین از سایت شما تشکر میکنم

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه