راهنمای خرید روغن وکیوم

راهنمای خرید روغن وکیوم

يكي از مهم ترين و بهترین نكات براي حفظ عملكرد خوب دستگاه، روغن پمپ وکیوم برای اطمينان از عملكرد درست آن است. این را بیاد داشته باشید حتما از روغن روانكاري و سيال استفاده کنید. اين عملكرد بايد نيازهاي پمپ را برطرف كند. اين روغن باعث مي شود اصحكاك كاهش پيدا كند و به خنك كردن و كنترل آلودگي هوا، محافظ دربرابر خوردگی بدنه در پمپ کمک می کند. بسته به کاربردی که شما از آن می خواهید می تواند نقش را ایفا کند.

فرار و فشار بخار

خاصیت روغن در برخود با آب فراریت است؛ اما در بعضی از مواقع روغن ها فراریت بالایی دارند و با افزایش دما از مایع به بخار تبدیل می شوند. فشار بخار فشاری است که با آن مولکول های روغن سعی می کنند از روغن به عنوان بخار خارج شوند، زیرا تمایل به تبخیر مایعات وجود دارد؛ یعنی اینکه اهمیت فشار بخار کمتر در نظر گرفته می شود زیرا تبخیر کمتر به معنای واریانس کمتر در فشار کلی است و پمپ کارآمدتر عمل می کند.

ویسکوزیته روغن پمپ چیست؟

ویسکوزیته یا گرانروی اغلب در هنگام انتخاب روغن پمپ وکیوم انتخاب می شود. گرانروی معیار برای انتخاب مقاومت آن در برابر جریانات است- بنابراین جنس ویسکوزیته پایین نازک و روان است. در مقال ویسکوزیته بالا ضخیم و بسیار چسبنده است. اندازه گیری آن به وسیله مولکول های سیال تعیین می شود. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که با افزایش دما گرانروی سیال کاهش پیدا می کند. این می تواند بر جریان روغن و همچنین آب بندی بین اجزا تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که دانستن نیازها و کاربردهای پمپ شما بسیار مهم است تا بتوانید روغن مناسب را انتخاب کنید تا کارها به خوبی کار کنند. شما می توانید برای خرید این محصول به سایت سرمایش مراجعه کنید.

آشنایی با روغن وکیوم پمپ (RINVAC)

افزودنی های روغن وکیوم

مواد افزودنی که در روغن های موتور وجود دارد، با آن چیز که در روغن های وکیوم وجود دارد بسیار متفاوت است. دلیل آن متفاوت بودن عملکرد آن ها است. به عنوان مثال، روغن موتور ممکن است حاوی بازدارنده‌های زنگ باشد که از سیال پایه جدا شده و به عنوان پسماند روی سرویس‌های داخلی رسوب می‌کند. با این حال، برای استفاده در روغن وکیوم تصفیه شده است و ممکن است حاوی مواد افزودنی برای مقاومت در برابر خوردگی، ضد اکسیداسیون و ضد کف باشد. درک واجبات استفاده از روغن وکیوم بسیار مهم است، زیرا روغن ها در شرایط دما و فشار بالا واکنش متفاوتی نشان می دهند و روغن نامناسب می تواند به دستگاه شما آسیب برساند در حالی که روغن مناسب می تواند عمر طولانی و سالم تجهیزات را افزایش دهد.

انواع روغن های وکیوم

در ادامه برای راحتی شما انواع روغن های وکیوم را برای شما نوشته ایم تا بدانید چه نوع روغنی مناسب دستگاه شما است. این روغن ها عبارتند از:

روغن معدنی

روغن های معدنی محصولاتی هستند که از نفت خام تقطیروتصویه شده ساخته شده اند. اجزای تشکیل دهنده آن ها ساده نیست، زیرا از یک مخلوط بسیار پیچیده شده تشکیل شده اند. روشی که در آن روغن معدنی از قبل تصفیه می شود و ترکیب آن در مورد کاربردهایی که برای آن مناسب است تعیین کننده است. بسته به توزیع هیدروکربن ها و غلبه برخی خواص آن، روغن های معدنی بر اساس پارافین پایه، گروه بندی می شوند. برای اینکه به فشار نهایی دست پیدا کنند، روغن ها باید در شرایط خاصی انتخاب شوند. آنها درجه بالایی از سازگاری با الاستومرها و مقاومت در برابر هیدرولیز را ارائه می دهند. روغن های معدنی نیز شامل دسته ای از روغن ها جدا هستند که هیدروکراک نامیده می شود. در بعضی از مکان ها به آن ها روغن های مصنوعی نیز می گویند. روغن های هیدروکراک شده تحت فشار هیدروژن بسیار بالا در دمای بالا تولید می شوند و به طور قابل ملاحظه ای عاری از ترکیبات معطر و الفین هستند. از نظر پایداری حرارتی روغن های هیدروکراکینگ مقاومت بیشتری نسبت به روغن های معدنی نشان می دهند. در بیشتر مواقع می توانید فاصله بین تعویض روغن را افزایش دهید.

روغن مصنوعی

این روغن ها از طریق واکنش های شیمیایی تشکیل شده است. گروه روغن های مصنوعی شامل مایعاتی است که از نظر ساختار شیمیایی و ترکیب آنها بسیار متفاوت است. به همین دلیل که خواص فیزیکی و شیمایی آن ها با یک دیگر متفاوت اند. شاید برای شما سوال باشد، چه موقع از این روغن ها استفاده می شود. از روغن های مصنوعی در مواردی استفاده می شود که خواص خاصی از روغن مورد نیاز است که توسط روغن های معدنی برآورده نمی شود.

آشنایی با روغن وکیوم شل آلمان

روغن های پلی آلفائولفین

روغن های پلی آلفائولفین هیدروکربن مصنوعی هستند و شباهت زیادی به پارافین دارند اما ساختار آن ها متفاوت است. مقاومت حرارتی و شیمیایی در مقایسه با روغن های معدنی دارند. به دلیل ساختار خاصی که دارند می توان از آن ها در دمای بالا استفاده کرد. سازگاری الاستومری و مقاومت در برابر هیدرولیز با روغن های معدنی قابل مقایسه است.

روغن استر

این دسته از روغن های وکیوم دارای ترکیبات آلی هستند، به ویژه از طریق مقاومت حرارتی بالا در برابر ترک خوردگی در مقایسه با روغن های معدنی برتری دارند. به طور کلی می تواند گفت مقاومت شیمیایی بسیار خوب است امام به نوع روغن بستگی دارد. سازگاری الاستومری و مقاومت در برابر هیدرولیز در مقایسه با روغن های معدنی چندان خوب نیست. از آن ها نباید در موارد پمپاژ اسیدها، هالوژن یا مواد قلیایی مثل آمونیاک که با رطوبت در ارتباط هستند استفاده کرد.

روغن پمپ انتشار

سیالات برای پمپ های انتشار باید از روغن های که فشار بخار پایینی دارند استفاده کنند. باید بتوانند تا حد زیادی در برابر تجزیه حرارتی و اکسیداسیون مقاومت کنند. کشش سطحی سیالات پمپ باید زیاد باشد تا خزش لایه های روغن کاهش یابد. این را در نظر بگیرید آن ها باید از نظر شیمایی کاملا بی اثر باشند. نقطه اشتعال بالا و در مقابل حرارت تبخیر باید کم باشد. علاوه بر این، سیالات پمپ باید سرعت پمپاژ بالا را در محدوده وسیعی از فشارها فراهم کرده و مقرون به صرفه باشند. یک سیالات پمپ نمی توانند تمام این موارد را به تنهای انجام دهد؛ بنابراین لازم است یک سیال پمپ با توجه به فشار عملیاتی و الزامات کاربرد در هر مورد انتخاب شود.

چند بار باید روغن وکیوم تعویض گردد؟

روغن ها را نمی توان به طور نامحدود استفاده کرد، زیرا هر چه از عمر آن بگذر کهنه و غیر قابل استفاده می شود و همچنین کیفیت آن به مراتب افت پیدا می کند.

این کهنه شدن، از جمله، در اثر دماهای بالا (به بخش دما)، اکسیداسیون، واکنش شیمیایی و فیزیکی با محیط های فرآیندی ایجاد می شود. این می تواند به عنوان مثال منجر به تشکیل لجن، رزین، کریستالیزاسیون و اسیدها شود.

پس این را بیاد داشته باشید، تعویض روغن در فاصله های زمانی سرویس دهی باعث دوام پمپ وکیوک شما خواهد شد. طول فواصل تعویض روغن بسته به انتخاب روغن متفاوت است. به عنوان مثال روغن های مصنوعی با افزودنی های خاص مقاومت بیشتری نسبت به روغن های معدنی دارند.

6دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
حسین موسوی نیا

حسین موسوی نیا 13پست تا امروز

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه

  • اکبر

    یخچال خریدم یکسال نشده موتورش سوخت آلومینیومی بودیم پیچیش…آگاه باید بود وکتبا از فروشنده ضمانت با قید مسی بود گرفت

    پاسخ دهید

  • حیدر
 رحمانیان

    چه سایت قشنگی دارین 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه