اجزای تشکیل دهنده کولر گازی پنجره ای

اجزای تشکیل دهنده کولر گازی پنجره ای

اجزای کولر گازی پنجره ای به صورت چند دسته اصلی و هر کدام از این دسته ها هر کدام از زیر شاخه هایی تشکیل شده اند. کولر گازی پنجره ای محصولی است که بیشتر برای محیط اتاق کاربرد دارد. کولر گازی پنجره ای ساده ترین نوع از اسپیلت ها می باشد و معمولا بر روی دیوار و پنجره های محیط مورد نظر نصب می شود. این دسته از کولرهای گازی به صورت واحدهای مستقل می باشند و مانند دیگر اسپیلت ها از دو واحد مجزا داخلی و خارجی تشکیل نشده اند.

این واحد تبریدی دارای موتور فن دو شافت می باشد. اگر اجزای تشکیل دهنده کولر گازی پنجره ای را مورد بررسی مشاهده ای قرار دهید، متوجه می شوید که یک فن در سمت اواپراتور و دیگری در سمت کندانسور قرار داده شده است. قسمت اواپراتور برای خنک کردن محیط مورد نظر و بخش کندانسور مسئولیت ایجاد گرما را بر عهده دارد. این دو بخش مهم از اجزای کولر گازی پنجره ای توسط یک عایق جداکننده در محیط داخلی کولر گازی از یکدیگر جدا شده اند.

صفحه جلویی کولر گازی پنجره ای

صفحه جلویی کولر گازی پنجره ای همان بخشی است که توسط افراد محیط مشاهده می شود و می تواند توسط همین افراد به صورت دستی یا الکتریکی کنترل گردد. در نوع های قدیمی این دسته از کولرهای گازی از دستگیره های مکانیکی برای کنترل دما و سرعت تهویه استفاده می شود. در مدل های جدید کولر گازی پنجره ای، تنظیم دما به صورت الکتریکی انجام می شود و شما با یک ریموت می توانید سرعت و چگونگی کارکرد این کولرهای گازی را تنظیم کنید.

پنل جلویی دارای لوپ های قابل تنظیم افقی و عمودی است که برای افزایش راحتی کار کاربران در این طراحی شده است. هنگامی که کاربری بخواهد از هوای سالم محیط بیرون استفاده کند، این کولر گازی هوای تهویه شده را به داخل اتاق انتقال می دهد. البته دقت داشته باشید که مدل مکانیکی این محصولات در مقایسه با مدل الکتریکی از قیمت پایین تری برخوردار است.

اگر تنها می خواهید که هوای اتاق را سرد کرده و استفاده از دیگر عملکردهای محصول برای شما اهمیتی ندارد، پیشنهاد می کنیم که از مدل مکانیکی در روند تهویه هوای محیط مورد نظر خود استفاده کنید. با توجه به اجزای تشکیل دهنده کولر گازی پنجره ای، پنل عملکرد این اسپیلت ها به صورتی است که همیشه هوای تهویه شده را وارد محیط می کند.

اجزای کولر گازی پنجره ای در بخش داخلی

بخش داخلی این دسته از کولرهای گازی از موارد زیر تشکیل شده است:

کویل های مبرد: کویل های مبرد بر بالای بخش داخلی قرار گرفته اند و بر روی آن ها نیز یک فیلتر قرار داده شده است. بخش کویل های مبرد در واقع همان مکانی است که تبادل هوا بین محیط داخل و خارج ایجاد می شود.

فن دمنده: فن دمنده یک هواکش تبخیر کننده سانتریفیوژ مانند برای انتقال هوای خنک به اتاق است.

لوله مویین: لوله مویین به عنوان یک وسیله انبساطی مورد استفاده قرار می گیرد. البته دقت داشته باشید که اگر این عضو از اجزای تشکیل دهنده کولر گازی پنجره ای در نزدیکی اواپراتور نصب شود، ممکن است که سر و صداهای زیادی ایجاد کند.

پنل عملیاتی: پنل عملیاتی در واقع یک کنترل استفاده شده است که دما و سرعت دمیده شدن فن را تنظیم می کند. در این پنل دو ترموستات به کار گرفته شده است. یکی از این ترموستات ها برای دمای هوای برگشتی و دیگری برای نظارت بر دمای کویل ها کاربرد دارد.

فیلتر درایر: فیلتر درایر برای حذف رطوبت از مبرد می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

پنل زهکشی: پنل زهکشی موجب می شود تا آب و کندانسور از کویل های خنک کننده دور بمانند و همچنین جاذبه بر روند آن تاثیری ندارد.

بخش خارجی کولر گازی پنجره ای

بخش خارجی اجزای کولر گازی پنجره ای به صورت زیر می باشند:

  • کمپرسور
  • کویل های کندانسور
  • فن پروانه
  • فن موتور

در حین کار، یک ترموستات روی هوای برگشتی واحد نصب می شود. از این دما برای کنترل روشن یا خاموش کردن کمپرسور استفاده می شود. پس از اینکه دمای اتاق به حد مورد نظر رسید، کمپرسور قطع می شود.

فن دمنده اواپراتور هوا را از اتاق بیرون می کشد تا از طریق فیلتر هوا و کویل خنک کننده تهویه را انجام دهد. هوای مطبوع با هوای اتاق مخلوط می شوند تا رطوبت موجود به خوبی کاهش پیدا کند.

در نهایت باید بگوییم که اگر هدف شما بهبود هوای اتاق یا محیط بسیار بزرگی نیست، خرید کولر گازی پنجره ای می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. سرمایش به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی موجود در این زمینه، بهترین انتخابی است که شما می توانید داشته باشید.

4دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه

  • جعفر
 رحیمی

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

    پاسخ دهید

  • بهزاد
 فتحی

    بیشتری بنویسین لطفا

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه