مشکلات رایج کولر گازی
بررسی اساسی ترین مشکلات کولر گازی

بررسی اساسی ترین مشکلات کولر گازی

مشکلات کولر گازی معمولا می توانند با یک بررسی ساده شناسایی شده و مرتفع گردند. کولر گازی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است. این دستگاه ساختاری ناهموار اما با کیفیت دارد و برای اینکه عملکرد موثری داشته باشد باید به خوبی از آن مراقبت شود.

عملکرد نادرست با سیستم های تهویه مطبوع، مثل نصب ضعیف، نگهداری ناکافی، سرویس های غیر استاندارد و بی تجربه بودن تکنسین های کولر گازی می تواند موجب بروز مشکلات رایج کولر گازی بشود. برخی اوقات بروز مشکلات فنی کولر گازی می تواند به دلیل نقص در تولید باشد اما چنین شرایطی معمولا بسیار نادر می باشند. در ادامه این مقاله سرمایش، اساسی ترین مشکلات عمده کولر گازی را برای شما توضیح خواهیم داد. این مشکلات برگرفته از گزارشات تکنسین کولر گازی در مشهد است.

عدم ایجاد سرما توسط کولر گازی

عدم ایجاد سرما یکی از شایع ترین مشکلات کولر گازی است. دلایل زیادی در پشت این مشکل وجود دارد. برخی از دلایل فنی رایج که باعث بروز این مشکل می شوند، کمپرسور معیوب، خنک کننده های اضافی، کویل های کثیف، فیلتر هوای کثیف، ترموستات معیوب و و بسیاری از موارد دیگر می باشد. ظرفیت خنک کننده کولر گازی، بستگی به اندازه و فضای محیط مورد نظر دارد. یک اشتباه رایج مردم این است که آن ها  اسپیلت را بر اساس بودجه خود خریداری می کنند و توجهی به شرایط محیط مورد استفاده ندارند. یک کولر گازی کوچک در یک اتاق بزرگ برای خنک کردن اتاق در تابستان های بسیار گرم، همیشه با مشکل مواجه خواهد شد. در نتیجه بهتر است که روند انتخاب کولر گازی را بر اساس نیازهای محیط انجام دهید.

نشت گاز مبرد

اگر متوجه شدید که کولر گازی نمی تواند محیط را خنک کند در حالی که گاز مبرد را به طور کامل ذخیره کرده اید، می تواند به دلیل شارژ بیش از حد گاز مبرد یا نشتی آن باشد. اگر نشت مبرد وجود دارد، پس دوباره پر کردن گاز راه حل کامل نیست. یک تکنسین کولر گازی باید نشت را ترمیم کرده و سپس مقدار صحیح مبرد را مطابق با کارخانه سازنده به کار گیرد. نشت گاز، یکی از رایج ترین مشکلات فنی کولر گازی های مختلف می باشد.

خروج آب از اسپیلت

با توجه به آمارها، یکی از مشکلات عمده کولر گازی این است که آب در اسپیل نشتی دارد و خارج می شود. این امر می تواند به دلایل مختلفی مانند نصب نادرست، زهکشی مسدود شده، دمای پایین فضای بیرون، کندانسور معیوب یا نشت هوا اتفاق بیفتد.

خطای سنسورها

مشکلات فنی کولر گازی مشکلات عمده کولر گازی

یک سنسور ترموستات در پشت کنترل پنل کولر گازی وجود دارد. سنسورها در نزدیکی سیم پیچ تبخیر قرار گرفته اند. سنسور دمای هوایی که در سیم پیچ تبخیر وجود دارد را اندازه گیری می کند و بر اساس شرایط موجود در محیط، سرما تولید می کند. اما گاهی اتفاق می افتد که سنسور نمی تواند به خوبی وظیفه خود را انجام دهد. به همین دلیل چرخه خاموش شدن اسپیلت دچار اختلال می شود.

خرابی کمپرسور و فن

اینکه کمپرسور اسپیلت کار نکند، یکی از مشکلات رایج کولر گازی است که حتما شما نیز با آن روبرو شده اید. به دلیل خاموش شدن مکرر کولر گازی، کمپرسور و فن ها آسیب می بینند. از دیگر دلایل آسیب به کمپرسور می توان به اختلال برقی مانند نوسان ولتاژی که باعث ایجاد گرمای بیش از حد شده و همچنین آلودگی کمپرسور توسط گرد و غبار و گرد های موجود اشاره کرد.

مواردی که گفته شد از مهمترین فاکتورهایی بودند که سبب بروز مشکلات کولر گازی می شوند. در نتیجه اگر کولر گازی شما به خوبی نمی تواند عمل کند، با یک بررسی ساده در مورد مسائل گفته شده، می توانید متوجه شوید که مشکلات کولر گازی شما از کجا سرچشمه می گیرد و چگونه می توانید برای بهبود آن ها اقدام کنید. سرمایش با ارائه بهترین تکنسین های کولر گازی یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید.

4دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه

  • امیرحسین
 انصاری

    دفتر مرکزیتون کجا قرار داره

    پاسخ دهید

  • ایمان
 فرجی

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه 😍😍😍

    پاسخ دهید

  • موسی
 سبزواری

    afarin matlab khobi bood 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه