انواع کولر گازی
انواع کولر گازی و نحوه عملکرد آن ها

انواع کولر گازی و نحوه عملکرد آن ها

شما باید انواع کولر گازی و نحوه عملکرد هر کدام از آن ها را به خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین کولر گازی را برای محیط مورد نظر خود خریداری کنید. کولر گازی در تهیه مطبوع یا HVAC نقش موثری دارد و سیکل سرما و گرما را با حالت های متفاوت برقرار می کند. ساختار کولر گازی ها مانند دیگر سیستم های تبرید است و کندانسور، کمپرسور و اواپراتور از اجزای اصلی آن می باشند.

مبرد فریونی که دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد، از میان این سیکل عبور می کند و با محیط مورد نظر تبادل دما داشته و تعادل موجود در هوای محیط را ایجاد می کند. به طور کلی سیستم تبرید به منظور کم کردن دمای یک محیط انجام می شود.

گرما به صورت طبیعی از یک فضایی که دمای بالاتری دارد، به یک فضایی که دمای پایین تری دارد، منتقل می شود و نیازی ندارد که سیستم خاصی در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرد اما اگر بخواهیم که عمل عکس این امر را انجام دهیم، نیاز به یک سیستم مخصوص داریم. در سیکل تبرید تراکمی، اواپراتور گرما را جذب می کند و از طریق کندانسور این گرما دفع می شود.

به طور کلی تحمل دمای گرم تابستان برای بسیاری از افراد کار دشواری است. اگر هنوز خرید کولر گازی مورد نظر خود را انجام نداده اید، پیشنهاد می کنیم که حتما انواع کولر گازی را به خوبی بشناسید تا در آینده بتوانید خرید کولر گازی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در ادامه انواع کولر گازی و نحوه عملکرد آن ها را برای شما ارائه کرده ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای محیط مورد نظر خود داشته باشید.

کولر گازی پنجره ای

کولرهای گازی پنجره ای واحدهای خود ساخته ای هستند که در پنجره ها به نصب شده و کاربرد دارند. البته می توانید با ایجاد یک سوراخ در دیوار خود نصب کولر گازی پنجره ای را انجام دهید؛ اما پیشنهاد ما این است که حدالامکان از انجام این کار پرهیز کنید.

کولر گازی پنجره ای برای آپارتمان ها و خانه های تک سطح عملکرد بهتری دارند. این دسته از کولرهای گازی در اندازه ها و ابعاد متفاوتی تولید می شوند. با این حال توانایی خنک کردن محیط کولرهای گازی پنجره ای، به دلیل کوچک بودن و موقعیت استاتیک آن ها، با محدودیت هایی روبرو است. کولر گازی پنجره ای معمولا از نظر قیمت مقرون به صرفه ترین مواردی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید. نکته ای که باید بدانید این است که هوای خروجی آن ها می تواند محدود شود و همین موضوع سبب شده است بسیاری از افراد آن را انتخاب کنند. این دسته از کولرهای گازی می توانند جابجا شوند و اگر شما قصد تعویض خانه خود را داشته باشید، می توانید آن ها را جابجا کرده و به محیط جدید مورد نظر خود منتقل کنید.

پمپ های حرارتی

پمپ های حرارتی که منبع آن ها هوا است، یک راه حل مناسب برای خنک کردن محیط می باشد و دارای انرژی مناسب برای فضاهایی است که به عنوان محیط های کاری مورد استفاده قرار می گیرند. هزینه نصب این نوع از کولرهای گازی تقریبا بالا است اما میزان دوام آن ها بسیار بالا خواهد بود.

چگونگی عملکرد پمپ های حرارتی

پمپ های حرارتی از انرژی الکتریکی برای تعدیل هوای محیط استفاده می کنند و در واقع سوختی را مورد استفاده قرار نمی دهند. در فصل تابستان، پمپ های حرارتی می توانند هوای گرم محیط را جمع کرده و خارج کند و در زمستان نیز هوای گرم جمع شده در بیرون از محیط را به داخل می کشانند. به طور کلی یکی از مزایای پمپ های حرارتی این است که در زمینه صرفه جویی انرژی عملکرد مناسبی دارند.

کولر گازی مرکزی

در زمینه سیستم تهویه مطبوع، لوکس ترین موارد مورد استفاده، کولرهای گازی مرکزی هستند. علت این است که آن ها می تواند هر کدام از اتاق های منزل خود را با استفاده از آن ها خنک کنید و در عین حال متوجه هیچ سر و صدایی نشوید. کولر گازی مرکزی از دو واحد تشکیل شده است؛ یکی از این واحد چگالشی در بیرون خانه و واحد تبخیری در داخل قرار دارد و این دو واحد با لوله های مبرد به یکدیگر متصل شده اند. واحد چگالشی وظیفه تولید هوای سرد را دارد و آن را به واحد تبخیری منتقل می کند.

امیدواریم که با استفاده از این مقاله کارشناسان ما در بخش خدمات فروشگاه لوازم برودتی تهیه کرده اند، توانسته باشید تصمیم مناسبی در زمینه خرید کولر گازی و همچنین شناسایی انواع کولر گازی داشته باشید. همچنین بتوانید در فصل های مختلف، بهترین هوای محیط را در منزل یا محیط کاری خود داشته باشید.

4دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه

  • کاظم
 کیانی

    خیلی زیبا بود مهندس

    پاسخ دهید

  • رسول
 دستغیب

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

    پاسخ دهید

  • سیدحسین کشانی

    متشکرم 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه