رایج ترین علت خرابی یخچال که باید بدانید!

رایج ترین علت خرابی یخچال که باید بدانید!

در این مقاله می خواهیم علل خرابی یخچال را با هم بررسی کنیم. این راهنمای گام به گام به شما نشان می دهد که چگونه مشکل را شناسایی کنید و احتمالاً حتی خودتان آن را برطرف کنید. حتی اگر هم به یک تعمیر اساسی نیاز داشته باشد، شما قادر خواهید بود مشکل را بطرف کنید، بنابراین با یافتن علل خرابی یخچال باعث صرفه جویی در وقت و هزینه خود می شوید.

علت سرما کم یخچال چیست؟

چندین دلیل ممکن وجود دارد که یخچال و فریزر شیر را خوب نگه نمی دارد یا بستنی شما را یخ زده نگه نمی دارد. قبل از اینکه تعمیرات پیچیده تری انجام دهید، اگر یخچال شما خنک نمی کند و اگر فریزر شما کار نمی کند، بهتر است ابتدا با تغییراتی که در ادامه برای یافتن و از بین بردن علت خرابی یخچال برای شما شرح داده ایم، عملکرد یخچال را تست کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که یخچال فریزر به برق وصل شده است و وقتی درب را باز می کنید،چراغ داخلی باید روشن شود.
  • ترموستات را بررسی کنید تا مطمئن شوید این قطعه سالم بوده و تغییرات دمایی در آن ایجاد نشده باشد. اگر ترموستات یخچال فریزر شما کار نمی کند، در مقالاتی که نحوه تعویض ترموستات را به شما شرح داده ایم، این خرابی یخچال را برطرف کنید.
  • از باز بودن هواکش ها و محفظه های پشتی یخچال مطمئن شوید.
  • بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز در فن کندانسور گیر نکرده است و به راحتی می چرخد ​​(مدل هایی که سیم پیچ های پشتی دارند فن ندارند). برای این کار یخچال را بیرون بکشید. تیغه های فن را تمیز کرده و فن را با دست بچرخانید تا ببینید که آیا گیر کرده است. در یخچال وصل کنید و مطمئن شوید که فن هنگام کار کمپرسور کار می کند. اگر فن کار نمی کند ، مسیرهای زیر را ببینید ، که نشان می دهد چگونه می توان آن را جایگزین کرد.

تعویض فن اواپراتور برای رفع خنک نبودن یخچال

در اینجا نکاتی برای عیب یابی یخچال و فریزر برای کمک به شما در رفع خرابی یخچال در صورت خنک نشدن یخچال شما ذکر شده است. اگر متوجه شدید که کمپرسور کار می کند اما یخچال خنک نمی شود، مشکل به احتمال زیاد کویل های اواپراتور یا شکستگی فن اواپراتور است. فن اواپراتور معمولاً وقتی شروع به خراب شدن می کنند، صدای جیر جیر می دهد. شما می دانید که اگر در هنگام باز کردن درب فریزر، سر و صدای بلندتر شود، فن اواپراتور است. کویل ها و فن های اواپراتور در پشت یک پوشش در محفظه فریزر قرار دارند. در ادامه با یکی از رایج ترین علت خرابی یخچال و نحوه برطرف کردن اینگونه مشکلات یخچال آشنا می شوید.

اگر در داخل فریزر روکش محفظه دیوار داخلی یخچال را برداشته اید و کویل ها را کاملاً پر از برفک می بینید، همه چیز را از فریزر و یخچال خارج کنید، آن را جدا کنید و بگذارید 24 تا 48 ساعت بماند تا برفک ها ذوب شوند. چند عدد پارچه را برای گرفتن نم، در داخل یخچال قرار دهید. اگر بعد از اینکه برفک یخچال از بین رفت اگر خرابی یخچال برطرف شد که کار تمام است. جایگزینی این قسمت ها دشوار نیست، اما دانستن اینکه کدام یک از این موارد معیوب است، نیاز به علتی مانند علت خرابی یخچال دارد که ما در اینجا فقط مواردی که رایج تر هستند را مورد بررسی قرار می دهم.

به طور معمول فن کمپرسور و کندانسور یخچال، که در نزدیکی کف در قسمت پشتی اکثر یخچال ها قرار دارد، هنگامی شروع به کار می کنند که ترموستات خواستار خنک شدن بیشتر باشد. اگر تا به حال به صدای کمپرسور دقت نکرده اید، اگر پس از مدتی درب یخچال را باز نگه دارید، می توانید این صدا را بشنوید. یکی از رایج ترین مشکلات یخچال یا خرابی یخچال را می توان از همین صداها تشخیص داد.

چرا یخچال اصلا کار نمی کند؟

یکی از مواردی که در خرابی یخچال گزارش شده است، این است که یخچال اصلا کار نمی کند. یعنی حتی چراغ های آن نیز خاموش است. برای پیدا کردن علت خرابی یخچال و عیب یابی آن به دو صورت زیر عمل کنید:

  • از سیستم منبغ تغذیه یخچال و کار کردن آن با خبر شوید. ممکن است یخچال دچار مشکل برق رسانی شده باشد.
  • از سالم بودن تنظیم کننده سرما یخچال با خبر شوید.
  • از سالم بودن کمپرسور اطمینان حاصل نمایید.(اگر موتور روشن نشود مشکلی وجود دارد.)
  • اگر موارد بالا در یخچال دچار مشکل شده بود، باید با یک تکنسین حرفه ای در تماس باشید.

این دو ایراد از رایج ترین موارد مشکلات یخچال می باشد که در این مقاله بررسی کردیم. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

4دقیقه مطالعه

لینک اشتراک مقاله با دیگران

[ratemypost]
مجتبی پورموسوی

مجتبی پورموسوی 79پست تا امروز

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه

  • جواد
 ابراهیمی

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

    پاسخ دهید

  • وحید
 براتی

    متشکرم 😍😍😍

    پاسخ دهید

آخرین محصولات فروشگاه

مشاهده همه